تکنولوژی

اینستاگرام و تردز به‌زودی نظر محتواهای سیاسی را متوقف می‌کنند


اینستاگرام و تردز به‌زودی به شما امکان محدودکردن نمایش محتواهای سیاسی را خواهند داد، مگر آنکه شما تمایل به تماشای آن‌ها داشته باشید. این قابلیت در هفته‌های آینده در قسمت‌های محتواهای پیشنهادی اکسپلور و ریلز فعال خواهد شد؛ این چنین این قابلیت مقداری دیرتر به فیسبوک می‌آید.

«آدام موسری»، مدیر اینستاگرام، در پستی در تردز خبرداد که این قابلیت طی چند هفته آینده اعمال خواهد شد. او او گفت که مقصد این قابلیت اختیاردادن به کاربران است تا انتخاب کنند که آیا محتوای سیاسی برای آن‌ها نمایش داده بشود یا خیر. این چنین انتظار می‌رود این قابلیت دیرتر از این دو پلتفرم، در فیسبوک نیز اراعه بشود. کاربرانی که هم چنان می‌خواهند محتوایی داشته باشند که به دولت‌ها، انتخابات، یا موضوعات اجتماعی اشاره می‌کند، می‌توانند این محدودیت را در تنظیمات حساب خود غیرفعال کنند.

ادامه مطلب
اینستاگرام از قالب‌های قابل‌شخصی‌سازی برای Add Yours در استوری‌ها رونمایی کرد

قابلیت محدودکردن نمایش محتواهای سیاسی در اینستاگرام

اینستاگرام و محتواهای سیاسی

همان گونه که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، در قسمت تنظیمات محتواهای پیشنهادی (Suggested Content) گزینه‌ای به نام محتواهای سیاسی (Political Content) در اینستاگرام اضافه خواهد شد. با کلیک‌ روی این گزینه می‌توانید حالت نمایش محتواهای سیاسی را اشکار کنید.

درصورت فعال‌کردن این گزینه، در قسمت‌هایی از اینستاگرام همانند اکسپلور، ریلز و فید که محتواهای پیشنهادی نمایش داده خواهد شد، دیگر محتواهای سیاسی را نخواهید دید؛ یقیناً اگر افرادی که جستوجو می‌کنید این چنین محتواهایی در پست یا استوری خود قرار دهند، آن محتواها برای شما نمایش داده می‌بشود.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
لیست قیمت محصولات سایپا برای دی 1402 انتشار شد + جدول

به‌طور کلی، اگر اینستاگرام محتواهای صفحه شما را به دیگران نظر نمی‌کند (یا اصطلاحاً آن‌ها را داخل اکسپلور نمی‌کند)، این چنین محدودیتی برای محتواهای سیاسی شما اعمال نمی‌بشود. اگر صفحه شما حرفه‌ای و پرمخاطب باشد، می‌توانید در قسمت Account Status ببینید که آیا اینستاگرام محتواهای سیاسی شما را محدود می‌کند یا خیر.

متا در چند زمان تازه تلاش کرده است که پلتفرم‌های خود را از دنیای اخبار و سیاست دور نگه دارد و این چنین قابلیتی نیز در راستای انجام همین مقصد است. مطابق گزارش سال ۲۰۲۲، کمتر از ۳ درصد از کاربران آمریکایی فیسبوک به محتواهای سیاسی در فید خود دقت می‌کنند. موسری این چنین قبلاً حرف های می بود که انتشار کردن محتوای سیاسی در تردز یا اینستاگرام پیشنهاد نمی‌بشود، چون تعامل محدودی دارند. این چنین رویکردی یقیناً با انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ هم بی‌ربط نیست.

ادامه مطلب
شبکه اجتماعی تردز ممکن می بود «اپیگرام» یا «تکستاگرام» نام بگیرد



منبع

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا