سری گلکسی S24 در جلب رضایت مشتریان از سری آیفون ۱۵ بهتر عمل کرد

سامسونگ برای اولینبار توانسته است با سری تازه گلکسی S24 خود، از نظر رضایت مشتری امتیاز بالاتری نسبت به سری آیفون تازه کسب کند. بازدیدهای مشتریان مشخص می کند که ۹۱ درصد به مدل پایه گلکسی S24 پنج ستاره دادهاند. گلکسی S24 پلاس نیز از ۸۴ درصد مشتریان، پنج ستاره دریافت کرد؛ این رقم برای گلکسی S24 اولترا ۸۸ درصد است.
بر پایه تجزیهوتحلیل سایت PerfectRec، تعداد نظرات مشتریان آیفون ۱۵ که به این گوشی امتیاز پنج ستاره دادهاند ۷۶ درصد و به گلکسی S24 نزدیک به ۹۱ درصد بوده است. این رقم برای آیفون ۱۵ پلاس ۷۷ درصد در روبه رو گلکسی S24 پلاس با ۸۴ درصد می بود. آیفون ۱۵ پرو مکس در ۷۴ درصد نظرات مشتریان پنج ستاره دریافت کرد، این رقم برای گلکسی S24 اولترا ۸۸ درصد بوده است.

قیاس نظرات مشتریان تلفنهای تازه گلکسی S24 و آیفون ۱۵
با آنکه سری گلکسی S24 سامسونگ امتیازهای خوبی دریافت کرده است، اما سریهای قدیمیتر این شرکت این چنین رضایتی را دریافت نکرده بودند. به گفتن مثال، تنها ۶۸ درصد از بازدیدهای گلکسی S20 به این گوشی پنج ستاره دادهاند. ۷۲ درصد از بازدیدهای گلکسی S20 اولترا نیز دارای امتیاز پنج ستاره بودند.
بهمرور سامسونگ در جلب رضایت مشتری کارکرد بهتری داشت؛ این شرکت سال قبل میلادی ناظر جهش خوبی دراینباره می بود. ۷۵ درصد از بازدیدهای گلکسی S23 به این گوشی پنج ستاره دادند؛ این رقم برای گلکسی S23 اولترا ۸۲ درصد می بود. این چنین این رقم برای گلکسی S24 با ۱۶ درصد افزایش به ۹۱ درصد و در گلکسی S24 اولترا به ۸۸ درصد رسید.
یقیناً بر پایه تجزیهوتحلیلها، نمیتوان رضایت مشتری این دو برند را به سادگی قیاس کرد. این گمان وجود دارد که مقدار رضایت مشتریها در طول زمان تحول کند. از آنجایی که سری آیفون ۱۵ نسبت به سریهای قبلی خود چندان نوآوری خاصی نداشت و یقیناً اراعه قابلیتهای متنوع در سری گلکسی S24 همانند هوش مصنوعی اختصاصی، دقت کاربران زیاد تر به سمت تلفنهای تازه سامسونگ جلب شده است.