چه کشوری با قیمت ترین برندهای جهان را در سال ۲۰۲۴ دارد؟ + اینفوگرافیک

در اغاز سال ۲۰۲۴، اپل با قیمت ۵۱۷ میلیارد دلار، با ۷۳.۶ درصد رشد نسبت به سال قبل، با قیمت ترین برند جهان شناخته شد. اما اپل تنها برند آمریکایی نبوده است که این چنین رشدی داشت. در واقع، ۶ برند آمریکایی در بین ۱۰ برند با قیمت جهان و ۵۱ برند آمریکایی در ۱۰۰ برند برتر دنیا، قرار دارند. اما برندهایی از کشورهای دیگر هم در رده بندی ۱۰۰ برند برتر جهان جایگاه خود را دارند. در اینفوگرافیک زیر با نگاهی به ده ها سرزمین گوناگون از رتبه بندی سالانه Brand Finance، با قیمت ترین برندها بر پایه سرزمین در سال ۲۰۲۴، به عکس کشیده شده اند.

با قیمت ترین برندها در چین، هند، بریتانیا و غیره
در قدم اول مهم است دقت داشته باشید که این داده ها به قیمت یک نام تجاری، به طور خاص، بر خلاف معیارهای کلی تر همانند قیمت بازار، مربوط می باشند. به طور کلی، قیمت برند با احتساب قوت خود برند (از طریق اندوخته گذاری، قیمت اختصاصی و کارکرد)، و این چنین درآمدهای جانبی قابل انتساب آن در یک شرکت محاسبه می بشود.

چین امکان پذیر ۲۰ برند در بین ۱۰۰ برند برتر را داشته باشد، اما سامسونگ کره جنوبی تنها برند خارج از ایالات متحده است که با قیمت ۹۹ میلیارد دلار در جایگاه دوم قرار دارد.
به طور کلی، برندهای آسیایی در سال های تازه قیمت قابل توجهی پیدا کرده اند. تیک تاک چین، به همراه همتای داخلی خود، دوئین (Douyin) در سراسر جهان شناخته شده است و ارزشی معادل ۸۴ میلیارد دلار داشت، در حالی که قیمت نام تجاری تویوتا ژاپن و آرامکو عربستان سعودی به ترتیب ۵۳ و ۴۲ میلیارد دلار شده است.
با قیمت ترین برند اروپا دویچه تلکوم آلمان است که قیمت نام تجاری آن ۷۳ میلیارد دلار است، در حالی که برند لوکس فرانسوی لویی ویتون ۳۲ میلیارد دلار قیمت داشته است.