آمازون به تهمت فریب مشترکان سرویس پرایم به دادگاه میرود_اسپایدر

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط تیم اسپایدر
بهتازگی پرونده شکایت جدیدی علیه آمازون به جریان افتاده که این غول خردهفروشی را به فریب میلیونها مشتری برای عضویت در سرویس پرایم و این چنین سختتر کردن فرایند لغو این اشتراک متهم کرده است.
به نقل از ورج، این اولین محاکمه مهم آمازون در سالهای تازه است، اما یکی از چندین محاکمه بزرگ غولهای فناوری آمریکایی در سال جاری میلادی به شمار میآید. انتخاب هیئتمنصفه در این پرونده از روز دوشنبه اغاز خواهد شد و بعد از آن، دلایلهای ابتدایی نقل خواهد شد. کمیسیون تجارت فدرال نیز بهطور جداگانه آمازون را به علت رفتارهای ضدرقابتی تحت پیگرد قرار داده که رسیدگی به آن در اغاز سال ۲۰۲۷ اغاز خواهد شد.
آمازون به منفعت گیری از تاکتیکهای فریب علیه کاربران متهم است
در این شکایت گفتن شده که آمازون در رابطه روال ثبتنام و لغو عضویت در برنامه پرایم این شرکت، مشتریان را گمراه کرده و این کار ناقض قسمت ۵ قانون کمیسیون تجارت فدرال و قانون برگشت دادن مطمعن خریداران آنلاین است که از فروشندگان میخواهد برای دریافت هزینه از مشتریان، رضایت آگاهانه آنها را جلب کنند.

کمیسیون تجارت فدرال مدعی است که آمازون از راه حلهای فریبندهای منفعت گیری کرده تا کاربران را، حتی وقتی که ممکن می بود نخواهند این کار را انجام بدهند یا ندانند دقیقاً چه چیزی را انتخاب کردهاند، به ثبتنام در سرویس پرایم وادار کند.
این کمیسیون میگوید بعد از آن که کاربران چندین بار یک اشتراک را تمدید کردند، آمازون فرایند لغو را دشوار میکند. این شرکت تغییرات ملزوم برای آسانتر شدن لغو اشتراک را به کندی اعمال کرده است، چون اعمال این تغییرات میتوانست درآمدهای شرکت را افت دهد.
یک قاضی بهتازگی در حکمی اظهار کرده می بود که آمازون پیش از نمایش شرایط اشتراک مطلب، با جمعآوری اطلاعات پرداخت مشتریان، «قانون برگشت دادن مطمعن خریداران آنلاین» (ROSCA) را نقض کرده است. این درحالی است که آمازون در سال ۲۰۲۲ در جواب به سختی رگولاتورهای اروپایی، فرایند لغو عضویت پرایم در اروپا را سادهتر کرده می بود.
این شکایت علیه آمازون در سال ۲۰۲۳ به ثبت رسیده و سخنگوی این شرکت در همان سال این ادعاها را «از نظر حقیقتها و قانون غلط» خوانده می بود.
دسته بندی مطالب
[ad_2]




