تکنولوژی

تویوتا می‌گوید موتورهای دیزلی تا یک دهه دیگر کنار گذاشته می‌شوند_اسپایدر

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط تیم اسپایدر

رئیس قسمت فروش و بازاریابی تویوتا استرالیا می‌گوید موتورهای دیزلی تا یک دهه دیگر از بازار حذف خواهند شد.

«شان هانلی»، معاون فروش و بازاریابی تویوتا استرالیا، در جواب به سؤالی در رابطه آینده موتورهای دیزلی او گفت: «موتورهای دیزلی تا دهه آینده در بازار وجود خواهند داشت، اما بعد از آن به نظرم پیشرانه‌های هیدروژنی بر موتورهای دیزلی تسلط خواهند کرد.»

پرفروش‌ترین خودروی تویوتا در سال ۲۰۲۳ پیکاپ هایلوکس می بود که اکثر تیپ‌های آن با پیشرانه‌های دیزلی اراعه خواهد شد. این جایگاه در سال ۲۰۲۴ توسط شاسی بلند راو ۴ تصاحب شد، که اکنون فقط با پیشرانه هیبریدی به فروش می‌رسد.

موتورهای دیزلی

این برند ژاپنی نسخه پلاگین هیبریدی نسل بعدی راو ۴ و لندکروزر ۳۰۰ هیبریدی را برای سال ۲۰۲۶ معارفه کرده است.

در سال ۲۰۲۴ تویوتا استرالیا ۹ مدل سواری و شاسی بلند را با پیشرانه هیبریدی اراعه کرد. تنها خودروهای سواری فقطً بنزینی در خط تشکیل این شرکت هات‌هچ‌ها و خودروهای اسپرت با برند GR می باشند، هر چند که تا این مدت تعدادی خودروی تجاری و آفرود دیزلی در بازار وجود دارند.

محبوبیت موتورهای دیزلی در استرالیا هم چنان ادامه دارد

تویوتا استرالیا از ژانویه تا آخر اوت ۲۰۲۵ بیشتر از ۱۶۳ هزار ماشین ازجمله ۷۹ هزار مدل دیزلی یا ۴۸.۴ درصد از کل خودروهای فروخته‌شده شامل هایلوکس، لندکروزر، لندکروزر پرادو، اتوبوس کوستر، شاسی بلند فورچونر و ون‌های گرنویا و های‌ایس را به فروش رسانده است.

هانلی او گفت: «موتورهای توربو دیزل و توربوشارژ بنزینی تا این مدت هم در استرالیا متقاضی دارند. قرار نیست هیدروژن به‌طور ناگهانی تا سال ۲۰۳۰ بازار را قبضه کند. اما در اواسط دهه ۲۰۳۰، من معتقدم که هیدروژن آینده صنعت ماشین خواهد می بود و فناوری دیزلی کنار گذاشته خواهد شد.»

هایلوکس

تویوتا به همراه هیوندای در عرصه خودروهای هیدروژنی در استرالیا پیشگام است. خودروساز ژاپنی خودروی سلول سوختی میرای را در سال ۲۰۲۰ داخل این سرزمین کرد.

در سال ۲۰۲۴، ده نسخه از هایلوکس هیدروژنی برای آزمایش در بریتانیا تشکیل شد. در نظر دیگر یک نمونه اولیه از ون هیدروژنی هایس در سال ۲۰۲۳ توسط رسانه‌های محلی مورد آزمایش قرار گرفت. یقیناً نسخه تولیدی هیچ‌کدام از آن‌ها تا این مدت اراعه نشده است.

هانلی می‌گوید: «مردم اکنون به شدت از هیدروژن انتقاد می‌کنند، چون فناوری جدیدی است. اما جا افتادن آن به زمان، زیرساخت، فراهم هیدروژن سبز و غیره نیاز دارد. ما قطعاً روی هیدروژن اندوخته‌گذاری می‌کنیم، اما این یک اندوخته‌گذاری مختصر‌زمان نیست.»

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت

[ad_2]

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا