تکنولوژی

میلی و کوئرا مسابقه برنامه‌نویسی برگزار می‌کنند_اسپایدر

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط تیم اسپایدر

در تلاشی مشترک برای نزدیک‌تر کردن فضای دانشگاه به صنعت فناوری مالی، اپلیکیشن خرید و فروش آنلاین طلای «میلی» با همکاری پلتفرم تخصصی مهندسان نرم‌افزار و برنامه‌نویسان ایران، «کوئرا»، مسابقه برنامه‌نویسی برگزار می‌کند. این اتفاقات قرار است روز دوم آبان ۱۴۰۴ با وجود دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی برگزار بشود.

مقصد از برگزاری این رقابت، تشکیل انگیزه در بین جامعه دانشجویی سرزمین برای ورود به دنیای فین‌تک، کشف توانایی های تازه و معارفه مسیرهای واقعی رشد حرفه‌ای در یکی از با اهمیت ترین صنایع نوپای سرزمین گفتن شده است.

پلی بین دانشگاه و صنعت

انچه که «میلی» اظهار کرده، این مسابقه بخشی از برنامه راهبردی این شرکت برای گسترش ربط بین دانشگاه‌ها و کسب‌وکارهای فناور است. در حالی که قسمت بزرگی از نیروهای متخصص سرزمین در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند، تا این مدت پیوند بین آموزش دانشگاهی و نیازهای واقعی صنعت فناوری مالی به‌طور کامل شکل نگرفته است. این اتفاقات تلاش دارد این شکاف را افت دهد و عرصه‌ای برای توانایی عملی دانشجویان در روبه رو با چالش‌های واقعی فنی فراهم کند.

تیم فنی «میلی» که از آن با گفتن «قلب فناوری در صنعت طلا و فین‌تک ایران» یاد می‌بشود، در این مسابقه با طراحی مجموعه‌ای از مسائل الگوریتمی ، تصمیم دارد فضایی برای کشف توانایی های برتر این حوزه و معارفه آنها به فضای کاری فراهم کند.

از رقابت تا زمان شغلی

این مسابقه به طور آنلاین برگزار می‌بشود و همه دانشجویان رشته‌های مرتبط با علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات و مهندسی نرم‌افزار می‌توانند در آن شرکت کنند. شرکت‌کنندگان با چالش‌هایی مواجه خواهند شد که برگرفته از چالش‌های فنی و الگوریتمی است و در نهایت استعدادسنجی با مقصد انتقال دانش از سطح تئوری به فضای عملیاتی کسب و کارها را در دستور کار قرار خواهد داد.

محمد حمزه‌ای، معاون فناوری میلی، درمورد اهداف این مسابقه می‌گوید: 

«در سال‌های قبل یکی از چالش‌هایی که در فضای دانشگاهی ایران وجود داشته، سختی کشف و شناسایی استعدادها و نخبگان سرزمین و فراهم کردن مقدمات ملزوم برای پیوستن آنها به فضای کسب و کار بوده است. میلی در این مسابقه تلاش می‌کند در حد ظرفیت خود، فضایی برای کم کردن فاصله بین فضای آکادمیک و محیط کسب و کار فراهم کند. نخبگان دانشگاهی می‌توانند در این فضا از یک طرف توانایی خود را به شکل واقعی مورد سنجش قرار دهند و سپس نفرات برتر این شانس را خواهند داشت که در موقعیت‌های شغلی تازه قرار بگیرند.»

او معتقد است میلی، با دقت به بیشتر از ۱۲ میلیون کاربر، یک فضای کار ایده‌آل برای اغاز به کار نخبگان جوان دانشگاهی سرزمین خواهد می بود. تیم فنی میلی برای برداشتن قدم‌های بعدی نیاز به تکمیل نیروی انسانی خود دارد و این مسابقه می‌تواند فضایی برای شناسایی نخبگان، معارفه آنها به میلی، اغاز فرایند آموزش آنها در محیط کار و در نهایت اغاز به کار رسمی‌شان باشد:

«ما معتقدیم که در نهایت دانش‌آموختگی در فضای آکادمیک و تئوری باید تبدیل ورود به فضای کار و منفعت گیری کاربردی از این دانش باشد. این که نخبگان ما به علت سختی در پیوستن به کسب و کارها در نهایت مهاجرت به خارج از سرزمین را انتخاب کنند، قطعا اتفاق خوشایندی نیست. بعد شرکت در این مسابقه از سویی به نخبگان فضایی برای به چالش کشیدن دانش خود می‌دهد، از سویی به آنها این زمان را می‌دهد که به بخشی از تیم اپلیکیشن میلی به میلیون‌ها کاربر ایرانی خدمت‌رسانی می‌کند بپیوندند و در نهایت به میلی نیز برای تکمیل تیم فنی خود و منفعت گیری از توانایی های برتر سرزمین پشتیبانی خواهد کرد. با همین رویکرد دور نخست این مسابقه برگزار خواهد شد و امیدواریم که با تبدیل آن به یک فرایند سالانه، این مسیر برای مدتی طویل ادامه اشکار کند.»

بنابر اظهار میلی، نتایج رقابت در همان روز اظهار می‌بشود و ۱۰۰ نفر از برترین شرکت‌کنندگان به یک اتفاقات حضوری در هفته سوم آبان دعوت خواهند شد. در این اتفاقات، ضمن اعطای جوایز به نفرات برتر، پنل او گفت‌وگویی با وجود اعضای تیم فنی «میلی» برگزار می‌بشود تا شرکت‌کنندگان بتوانند از نزدیک با فضای فنی و مسیرهای شغلی در صنعت فین‌تک آشنا شوند.

گامی برای ساختن آینده فین‌تک ایران

مسابقه مشترک «میلی» و «کوئرا» گامی در مسیر شناسایی و پرورش توانایی های فنی سرزمین است. برگزارکنندگان ابراز امیدواری کرده‌اند که این همکاری، به اغاز جریان تازه‌ای در تعامل بین دانشگاه و صنعت بینجامد و عرصه‌ساز شکل‌گیری نسل جدیدی از نیروهای متخصص در اکوسیستم فناوری مالی ایران باشد.

اپلیکشین میلی با بیشتر از ۱۲ میلیون کاربر، پرمخاطب‌ترین بازیگر عرصه خرید و فروش آنلاین طلا در ایران به حساب می اید. آخرین آمارهای اراعه شده از سوی میلی مشخص می کند که از زمان اغاز به کار در این اپلیکشین بیشتر از ۱۴ تن طلا خرید وفروش شده و کاربرانی که خواست تحویل طلای فیزیکی داشته‌اند از مسیر شعبات حضوری میلی، بیشتر از ۲۵۲ کیلوگرم طلا دریافت کرده‌اند.

فراهم کردن امکان خرید و فروش طلا در همه روزهای هفته و به شکل ۲۴ ساعته، یکسان کردن نرخ خرید و فروش طلا، دموکراتیزه کردن بازار طلا با فراهم کردن امکان خرید با کف یک میلی‌گرم و تشکیل بستری شفاف برای خرید و فروش قانونی با نرخ کارمزد رسمی، بخشی از اهدافی است که از سوی میلی در ماه‌های قبل محقق شده است.  

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت

[ad_2]

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا