تکنولوژی

۶۰۲ هزار تُن پلاستیک کوکاکولا تا ۲۰۳۰ داخل آب‌های جهان می‌شود_اسپایدر


نوشته و ویرایش شده توسط تیم اسپایدر

بر پایه گزارش تازه سازمان Oceana، درصورتی که کوکاکولا رویه‌اش را تحول ندهد، امکان پذیر مقدار منفعت گیری سالانه این شرکت از پلاستیک تا سال ۲۰۳۰ از ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تُن فراتر برود. این رقم نسبت به سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۴۰ درصد و در قیاس با آمار سال ۲۰۲۳ این شرکت ۲۰ درصد رشد کرده است. دلنشین این که حجم پلاستیک مصرفی کوکاکولا در سال ۲۰۲۳ به‌ اندازه‌ای می بود که می‌توانست بیشتر از ۱۰۰ بار دور کره زمین را بپوشاند.

بر پایه گزارش‌ها، نگرانی مهم Oceana تأثیر این حجم پلاستیک بر اکوسیستم‌های آبی است. این گزارش گمان می‌دهد تا سال ۲۰۳۰، ۶۰۲ هزار تُن از بسته‌بندی‌های پلاستیکی کوکاکولا داخل رودخانه‌ها و اقیانوس‌ها بشود. این مقدار آنقدر زیاد است که می‌تواند معده بیشتر از ۱۸ میلیون نهنگ آبی را پر کند!

ادامه مطلب
میکروپلاستیک‌ها «احتمالا» موجی از سرطان در جوانان تشکیل کنند_اسپایدر

کوششهای کوکاکولا برای افت آلودگی پلاستیکی

cocacola1

کوکاکولا پیش‌ازاین در پژوهشی علمی بزرگ‌ترین آلوده‌کننده پلاستیکی معارفه شده می بود. دسامبر ۲۰۲۴، این شرکت از هدفش برای افزایش سهم بسته‌بندی‌های قابل‌منفعت گیری مجدد به ۲۵ درصد کل فروش صرف‌نظر کرد و بر افزایش منفعت گیری از پلاستیک بازیافتی و بهبود سیستم جمع‌آوری زباله تمرکز کرد.

سال ۲۰۲۲، این شرکت نزدیک به یک‌میلیارد دلار برای خرید پلاستیک بازیافتی به‌جای پلاستیک نو هزینه کرد اما Oceana استدلال می‌کند حتی جایگزینی پلاستیک بازیافتی نیز تشکیل کلی پلاستیک یک‌بارمصرف را افت نمی‌دهد؛چون بطری‌های ساخته‌شده از مواد بازیافتی نیز اگر زباله درست مدیریت نشود، به زباله‌های دریایی تبدیل خواهد شد و همان صدمه‌های جدی را به حیات وحش اقیانوس‌ها می‌زنند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
ادامه تعدیل نیرو در متا؛ این‌بار کارمندان واتساپ و اینستاگرام اخراج شدند_اسپایدر

یافته‌های این شرکت مشخص می کند اگر کوکاکولا تا سال ۲۰۳۰ سهم بسته‌بندی‌های قابل‌منفعت گیری مجدد خود را به ۲۶.۴ درصد رساند، می‌تواند مصرف کلی پلاستیک خود را به سطحی پایین‌تر از سطح جاری افت دهد. بطری‌های بازیافتی را تا ۲۵ بار (اگر از جنس پلاستیک باشند) و ۵۰ بار (اگر از شیشه ساخته شده باشند) می‌توان شست و پر کرد؛ یعنی هر بطری قابل‌منفعت گیری مجدد می‌تواند از تشکیل ده‌ها بطری یک‌بارمصرف جلوگیری کند.

Oceana معتقد است کوکاکولا باید هرچه سریع تر به‌سمت برنامه‌های حفاظت از اکوسیستم‌های اقیانوسی حرکت کند تا مانع صدمه به برند خود بشود. اگر این شرکت به راه‌حل‌های نیرومندتر، همانند منفعت گیری گسترده از بسته‌بندی‌های بازیافت‌شونده روی نیاورد، به گمان زیادً سیاست‌گذاران باید دست به کار شوند و در برناهم‌های این شرکت مداخله کنند.

دسته بندی مطالب

ادامه مطلب
خودروهای چینی یک قدم به تسخیر بازار ایران نزدیک‌تر شدند_اسپایدر

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا