اموزش

۳۰ توانایی زندگی سودمند برای محیط کار_اسپایدر


نوشته و ویرایش شده توسط تیم اسپایدر

با پیشرفت در حرفه‌ی خود و رشد فردی، شما به توانمندیهایی دست اشکار می‌کنید که به مرور تبدیل به عامل پیروزی شما خواهد شد. مسئله دلنشین این جا است که چه فهمید باشید چه نباشید، به گمان زیادً شما از توانایی‌های زندگی در محیط کار به همان اندازه منفعت می‌برید که در زندگی شخصی خود منفعت گیری می‌کنید.

در این مقاله، ما در رابطه چگونگی تأثیر توانایی‌های زندگی بر پیروزی شما در محیط کار سخن بگویید می‌کنیم. ما ۳۰ نمونه از توانایی‌های مهمی را فهرست می‌کنیم که می‌توانید در زندگی حرفه‌ای به درد شما بخورد.

توانایی‌های زندگی چطور می‌توانند در محیط کار سودمند باشند؟

توانایی‌های زندگی (Life Skills) به مجموعه‌ای از توانمندیها و لیاقت‌های فردی و اجتماعی حرف های می‌بشود که به افراد پشتیبانی می‌کند به طور مؤثر با چالش‌ها، نیازها و مسئولیت‌های زندگی روزمره کنار همراه شوند.

این توانایی‌ها به افراد پشتیبانی می‌کنند تا بهتر با چالش‌های روزمره، فشارهای کاری، و تعامل های انسانی کنار همراه شوند. این توانایی‌ها می‌توانند منفعت‌وری را افزایش دهند و به اعتدال بین کار و زندگی پشتیبانی کنند. توانایی‌های زندگی به انسان‌ها پشتیبانی می‌کنند تا در روبه رو با تغییرات و مشکلات کاری انعطاف‌پذیر باشند، روابط مؤثر و مثبتی تشکیل کنند و در نهایت به یک محیط کار سالم و کارآمدتر دست یابند.

۳۰ توانایی زندگی مهم که در محیط کار هم سودمند است

در ادامه با اهمیت ترین توانایی‌های زندگی که در محیط کار هم سودمند می باشند را مرور می‌کنیم.

مدیریت زمان

یکی از با اهمیت ترین و مفیدترین توانایی‌های زندگی که می‌توانید در محل کار، و هر جای فرد دیگر، منفعت گیری کنید، مدیریت زمان است. در فضای کاری، ضرب‌الاجل‌ها، جلسات و ماموریت های روزانه همه انها به زمان و دقت شما نیاز دارند. داشتن تقویم و برنامه‌ی وقتی می‌تواند در مدیریت حجم کار به شما پشتیبانی کند، اما توانایی ماندن در مسیر ماموریت های و برتری‌بندی پروژه‌ها یکی از توانایی‌های اساسی در محیط کار است.

ادامه مطلب
سختی جنسی چیست؛ علائم و روش مدیریت تنش جنسی_اسپایدر

توانایی‌های پایه‌ی فناوری

سواد دیجیتال و فناوری تقریباً برای هر شغلی مهم است. داشتن دانش کاری در نوشتن متن با کامپیوتر و منفعت گیری از اینترنت برای برقراری ربط یا یافتن اطلاعات سودمند است. این روزها منفعت گیری از تجهیزات پایه‌ی کامپیوتری همانند چاپگرها، دوربین‌های دیجیتال و تبلت‌ها الزامی و مهم است. با دقت به عرصه کاری خود، آشنایی با پلتفرم‌های اجتماعی مورد منفعت گیری برای ربط و بازاریابی را نیز فراموش نکنید.

همدلی

نگاه به یک موقعیت از زاویه‌ای متفاوت توانایی زندگی است که در محل کار نیز مهم است. همدلی به شما پشتیبانی می‌کند تعارض‌ها را رفع کرده و فهمیدن متقابل بین کارمندانی با پیشینه‌های گوناگون را ممکن کنید. همدلی به گسترش فضای کاری مثبت و قابل مطمعن پشتیبانی می‌کند. این ویژگی می‌تواند افراد باکیفیت را جذب کند.

ربط غیرکلامی

این نوشته بر فردی پوشیده نیست که برقراری ربط شفاهی و نوشتاری برای پیروزی در اکثر محیط‌های کاری مهم است. اما روشای که با حالات چهره، حرکات دست و زبان بدن ربط برقرار می‌کنید نیز می‌تواند بر تعامل های شما با دیگران در محیط کار تأثیر بگذارد. مدیریت نشانه‌های غیرکلامی می‌تواند از طریق تحکیم مثبت، حس مطمعن را به همکاران منتقل کند و در نتیجه به تشکیل یک محیط کاری مثبت پشتیبانی کند.

مدیریت مالی

1738079650 122 ۳۰ توانایی زندگی سودمند برای محیط کار اسپایدر

بودجه‌بندی و مدیریت منبع های مالی یک توانایی الزامی است، به‌اختصاصی اگر در نقشی مشغول به کار باشید که نیازمند رسیدگی، حساب‌وکتاب و ساماندهی منبع های مالی است. این که مدیران از کارکنان بخواهند پول شرکت را خرج کنند یا هزینه‌ی یک پروژه را تخمین بزنند، غیرمعمول نیست. آشنایی با واژگان رایج مالی را یاد بگیرید.

سخنرانی در جمع

حتی اگر سخنرانی در جمع برای شغل شما الزامی نباشد، اما توانایی سخنرانی در جمع می‌توانند در موقعیت‌های گوناگون به شما پشتیبانی کنند تا دانش و مطمعن به نفس خود را نشان دهید. سخنرانی در جمع یک توانایی الزامی برای انتقال دیدگاه‌تان به همکاران است. اگر تصمیم دارید در طول حرفه‌ی خود به سمت رهبری و مدیریت حرکت کنید، سخن زدن در جمع را جدی بگیرید.

مذاکره

کار در یک محیط حرفه‌ای زیاد تر الزام او مباحثه در رابطه قراردادها و مذاکرات گوناگون است. راحت بودن با فرایند خرید وفروش، ابزاری سودمند برای تقریباً هر صنعتی محسوب می‌بشود. بعد مذاکره را جدی بگیرید.

ادامه مطلب
۳۴ مسئله برای رشد فردی_اسپایدر

شبکه‌سازی شبکه

شبکه‌سازی یکی از رایج‌ترین مفاهیم در فرهنگ محیط کار است. ربط با دیگر هم‌کاران در هر مقطع از حرفه‌ی شما سودمند است. بلد بودن چگونگی آشنایی با افراد تازه و داخل شدن به او گفت و گو‌های شخصی و تجاری می‌تواند در یافتن زمان‌های تازه به شما پشتیبانی کند.

فروتنی

فروتن بودن یک توانایی زندگی مورد قیمت است که به شما اجازه می‌دهد دیگران را مقدم بدانید و زمان نیاز خواست پشتیبانی کنید. کارفرمایان حرفه‌ای برای این ویژگی‌ها در کارکنان خود قیمت قائل‌اند و به گمان زیادً وقتی که این خصوصیت را نشان می‌دهید فهمید آن خواهند شد. این کار این چنین می‌تواند به تشکیل یک محیط کاری مثبت و دوستانه پشتیبانی کند.

حرفه‌ای بودن

حرفه‌ای‌گری یا داشتن حرکت حرفه‌ای به توانایی شما در نگه داری حرکت مناسب در محیط کار اشاره دارد. می‌توانید حرفه‌ای بودن خود را در شیوه لباس پوشیدن، سخن بگویید کردن و عملکردتان در هر فعالیت یا محیط کاری نشان دهید. این توانایی زیاد تر به فهمیدن بالا و خویشتن‌داری نیاز دارد، چراکه انتخاب‌های شما بر شغلتان تأثیر می‌گذارد.

تاب‌آوری

در همه دوران حرفه‌ای خود، ملزوم است با چالش‌ها مقابله کنید و سخن‌ها و انتقادها مواجه شوید. نشان دادن تاب‌آوری ثابت می‌کند که شما علی‌رغم هر مشکلی که سر راهتان ظاهر می‌بشود، نیرومندتر می‌شوید. کارفرمایان به جستوجو کارکنانی می باشند که بتوانند از ناکامی درس بگیرند و بعد از یک سختی سریعاً به کار بازگردند.

قاطعیت

1738079650 51 ۳۰ توانایی زندگی سودمند برای محیط کار اسپایدر

گرفتن تصمیم‌های قاطع به گفتن بخشی از عادات کاری شخصی شما می‌تواند تبدیل نتایج پربارتری بشود. اگر در جایگاه مدیریتی یا اداری هستید، به گمان زیادً در زمان‌های گوناگون ناگزیر به گرفتن تصمیمات مهم خواهید می بود. این ویژگی برای هرکس که در نقش رهبری قرار دارد نیز حائز اهمیت است.

یادگیرندگی

برای پیشرفت در حرفه‌تان، باید مدام در حال یادگیری باشید. اگر توانایی آموختن داشته باشید، زمان جست‌وجوی راه‌های تازه و بهتر برای انجام کارتان، زیاد تر از دیگران یاد خواهید گرفت. برخی این ویژگی را «ذهنیت رشد» می‌نامند.

ادامه مطلب
آپوستیل سند ازدواج و طلاق_اسپایدر

خودآگاهی

افرادی که خودآگاهی دارند، با مشاهده‌ی کلمات و زبان بدن همتایان‌شان بازخورد می‌گیرند. حرفه‌ای‌ها از این ویژگی در محل کار منفعت گیری می‌کنند تا بفهمند دیگران چطور کارکرد و شراکت آنها را دریافت می‌کنند. علاوه بر این به شما اجازه می‌دهد در صورت لزوم رفتارهای خود را اصلاح کنید.

ربط

یکی از توانایی‌های مهم که در هر محیط حرفه‌ای به کار می‌رود، ربط است. ربط یک توانایی چندبعدی است که شامل به اشتراک گذاشتن اطلاعات، تشکیل روابط و برقراری ربط با دیگر حرفه‌ای‌ها در محیط کار می‌بشود. با ظهور ابزارهای دیجیتال این توانایی حتی الزامی‌تر به نظر می‌آید.

نوشتن

در نظر بگیرید این روزها چه مقدار از طریق ایمیل، سیستم‌های مطلب‌رسان و شبکه‌های اجتماعی ربط برقرار کنید. توانایی خوب نوشتن به شما پشتیبانی می‌کنند تا خود را در محیط کار و در دیگر شرایط حرفه‌ای به خوبی گفتن کنید. توانایی‌های نوشتاری این چنین می‌توانند به شما پشتیبانی کنند تا رزومه بهتری بنویسد.

تفکر انتقادی

تفکر انتقادی به شما آموزش می‌دهد که چطور فکر کنید، به جای این که درمورد‌ی چه چیزی فکر کنید. به شما می‌آموزد سوال سوال کنید و جواب‌های متعدد را در نظر بگیرید تا بتوانید در تشکیل راه‌حل برای خود و دیگران در تیم‌تان بهتر عمل کنید. اراعه‌ی راه‌حل به جای شکایت برای همه‌ی افراد دچار در یک پروژه در محیط کار سودمند است.

تحلیل

توانایی تحلیل، توانایی‌های دیگر را تکمیل می‌کند و لایه‌ای از تفکر پیچیده را به هر فرآیندی می‌افزاید. تحلیل یک عمل، فکر یا تصمیم، پیش از انجام، در میانه انجام و بعد از پایان آن می‌تواند کارکرد شما را در محیط کار بهبود بخشد. برای مثال، اگر فرآیندی را که برای انجام یک ماموریت منفعت گیری می‌کنید تحلیل کنید، می‌توانید راه‌هایی برای کارآمدتر کردن کارتان بیابید.

سازماندهی

سازماندهی فراتر از تمیز نگه‌داشتن فضای کاری است. یکی از ارزشمندترین توانایی‌های زندگی مرتب نگه‌داشتن چیزهای ملموس و ناملموس است. چه ماموریت های روزانه‌ی خود را از طریق تقویم سازماندهی کنید و چه فرآیندی برای ذخیره‌ی ایمیل‌های مهم تشکیل کنید، منظم بودن عادتی است که می‌تواند زندگی حرفه‌ای شما را دگرگون کند.

حس شوخ‌طبعی

توانایی‌های اجتماعی می‌توانند تفاوت چشمگیری در فرهنگ محیط کار تشکیل کنند. هنگامی که به خودتان بخندید و با دیگران به شکلی مناسب شوخی کنید، می‌توانید محیط کاری مثبتی تشکیل کنید. حس شوخ‌طبعی می‌تواند تنش را از بین ببرد و به شما پشتیبانی کند با همکارانتان، صرف نظر از محل کارتان، ربط برقرار کنید.

ادامه مطلب
۹ ویژگی انسان های آرام که خوب است یاد بگیریم_اسپایدر

آداب اولیه

محیط کار طبق معمولً برای انجام امور به سطح بالاتری از رسمی بودن نیاز دارد. احتمالا نیازی نباشد بدانید در یک مهمانی مجلل از کدام چنگال باید منفعت گیری کنید، اما فهمیدن قوانین کلی حرکت مؤدبانه مهم است. اقداماتی همانند نوشتن یادداشت سپاس برای یک هدیه، مراعات ادب در سر میز و احترام به دیگران همه انها بخشی از آداب حرفه‌ای می باشند.

حل قضیه

۳۰ توانایی زندگی سودمند برای محیط کار اسپایدر.webp

توانایی حل قضیه امکان پذیر ساده به نظر برسد، اما مهارتی است که می‌توانید در طول زندگی آن را بهبود بخشید. حل معضلات خود به این معنی نیست که هیچ زمان خواست پشتیبانی نکنید. قضیه‌حل‌کن بودن یعنی بر راه حلهای از بین بردن مشکل تمرکز کنید، به جای این که تسلیم شوید، نومید شوید یا به کاری کمتر از عالی رضایت دهید.

مطمعن به نفس

حرفه‌ای‌های درونگرا و برونگرا هر دو می‌توانند مطمعن به نفس را به گفتن بخشی از توانمندیهای ذاتی خود پرورش دهند. یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن مطمعن به نفس در محل کار، تلاش برای بهبود توانمندیهای خود در حالی‌ست که دستاوردهای جاری‌تان را نیز قبول می‌کنید. جواب مثبت دادن به تجارب تازه نیز می‌تواند مطمعن به نفس شما را افزایش دهد.

خویشتن‌داری

تمرین خویشتن‌داری در محیط کار برای نگه داری شهرت و روابط حرفه‌ای شما الزامی است. به کار بردن خویشتن‌داری در محل کار به معنی انتخاب آنچه ابراز می‌کنید فارغ از احساساتتان و کنترل اعمالتان است. برای مثال، نگه داری منفعت‌وری در طول ساعات کار و تسلیم نشدن در برابر حواس‌پرتی‌هایی که مدام تمرکز شما را از یک ماموریت‌ی مهم دور می‌کنند، راهی برای منفعت گیری از خویشتن‌داری در محل کار است.

پشتکار

سختی‌ها و چالش‌ها بخشی از هر حرفه‌ای می باشند. افرادی که موفق خواهد شد زیاد تر به این علت است که در شرایط دشوار تسلیم نمی‌شوند. توانایی تجدید امید و میل به برتری، پشتکار را به ویژگی مهمی برای انتقال به محیط کار تبدیل می‌کند.

خلاقیت

خلاقیت راهی برای گفتن تفکر بی همتا در هر حوزه‌ای است. از خلاقیت در محیط کار منفعت گیری کنید تا متفاوت به یک موقعیت فکر کنید یا راه جدیدی برای انجام یک ماموریت بیابید. خلاقیت هنری می‌تواند در صنایع گوناگون برای الهام‌بخشی، سرگرم‌سازی و جذب مشتریان سودمند باشد.

ادامه مطلب
دلبستگی آشفته؛ علائم، علت و تأثیر آن بر روابط اجتماعی و عاطفی ما

رهبری

رهبران تأثیر مثبتی بر یک گروه از افراد می‌گذارند. می‌توانید با پذیرفتن مسئولیت نتایج و گرفتن تصمیماتی که بر خود و دیگران تاثییر می‌گذارد، توانایی‌های رهبری را گسترش دهید. علاوه بر این می‌توانید انبوهی از کتاب‌ها، وبلاگ‌ها، پادکست‌ها، وب‌سایت‌ها و سمینارهای آموزشی بیابید که به بهبود توانایی‌های رهبری شما در محیط کار تعلق یافته‌اند.

همکاری

کار کردن با دیگران برای تکمیل ماموریت های چیزی است که به گمان زیادً از زمان اولین پروژه‌ی گروهی در مدرسه توانایی کرده‌اید. همکاری در محیط کار فراتر از فقطً گفتن نظر یا ورودی شما به گروه است. این به معنی گوش دادن و منفعت گیری از نقاط قوت همه‌ی افراد تیم برای دستیابی به بهترین نتیجه است.

سازگاری

توانایی سازگاری با شرایط غیرمنتظره برای کارفرمایان یک توانایی مورد قیمت است. نشان دادن این که می‌توانید سبک کار خود را تحول دهید و زمان نیاز نقش‌های جدیدی بپذیرید، انعطاف‌پذیری شما را به کارفرما ثابت می‌کند. می‌توانید با متعهد شدن به یادگیری فرایندهای تازه در میانه کار، سازگاری خود را نشان دهید.

کنجکاوی

یک ذهن کنجکاو به معنی یادگیری مداوم است و این ویژگی برای حرفه‌ای‌ها در هر حوزه کاری مهم است. کنجکاوی تبدیل ایده‌ها و نوآوری‌های تازه می‌بشود که می‌تواند به پیروزی زیاد تر برای کارفرما بیانجامد. هرچه تمایل بیشتری به یادگیری داشته باشید، به گفتن یک حرفه‌ای می‌توانید مفیدتر باشید.

به نظر شما توانایی‌های زندگی سودمند برای محیط کار تا چه اندازه مؤثر می باشند؟

توانایی‌های زندگی در محیط کار نقش زیاد مهمی ایفا می‌کنند و می‌توانند تأثیر بسیاری بر پیروزی فرد در محل کار داشته باشند. این توانایی‌ها شامل توانمندیهایی همچون مدیریت زمان، حل قضیه، ربط مؤثر، تفکر انتقادی و مدیریت استرس می باشند که به فرد پشتیبانی می‌کنند تا در روبه رو با چالش‌ها و موقعیت‌های گوناگون، کارکرد بهتری داشته باشد. به نظر شما توانایی‌های زندگی سودمند برای محیط کار تا چه اندازه مؤثر می باشند؟ نظر خود را با ما در بین بگذارید.

منبع: Indeed

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا