تولد مجدد کانسپت مازراتی بومرنگ با پیشرانه MC20_اسپایدر

نوشته و ویرایش شده توسط تیم اسپایدر
شرکت طراحی GFG Style که توسط جورجتو و فابریزیو جیوجیارو تاسیس شده است، اولین محصول تک خود برای یک مشتری بسیار ثروتمند را رونمایی کرده است. با پرلتا S آشنا شوید؛ ابرخودرویی بی همتا و گوهایشکل که روی شاسی مدرن مازراتی بومرنگ ساخته شده است. این ماشین از بدنه آلومینیومی سفارشی و فضای داخلی مشابه با خواست دقیق مالک برخوردار است.
این ماشین به افتخار کلکسیونر مکزیکی خود، کارلوس پرالتا نامگذاری شده است. پرالتا بیشتر از آنکه فقط نام او را به یدک بکشد بازتابی از سلیقه عالی او به نظر میرسد. پرالتاS توسط فابریزیو جیوجیارو و با الهام از کانسپت معروف مازراتی بومرنگ جورجتو جیوجیارو در سال ۱۹۷۲ طراحی شده است. مدل بومرنگ یکی از بهیادماندنیترین طراحیهای آن دوران محسوب میبشود.

بدنه به طور دستساز از آلومینیوم ساخته شده و آینه جانبی به طور یکپارچه با سطوح شیشهای بزرگ ترکیب شده است. این طراحی هم چنان تم گوهای محبوب دهه ۷۰ را نگه داری کرده است. این چنین پرالتا اس دارای یک «قوس شکسته از جلو به عقب» است که به نظر میرسد همیشه در حال شکافتن هوا باشد.
پنجرههای کناری همانند درهای بال پرندهای کوچک به سمت بالا تاب میخورند، در حالی که کانوپی به سمت جلو بلند میبشود و دسترسی آسان به کابین را فراهم میکند. ورودیهای خنککننده جانبی، بال عقب و عناصر طراحی نمای عقب اشاره ظریفی به زبان طراحی لامبورگینی دارند. با این حال پرالتا S همه چیز را تروتمیزتر و زیباتر کرده است. چرخهای آیندهنگرانه، آینههای جانبی دوربیندار و چراغهایLED زاویهدار، مرزهای لوکس و مدرن بودن را بدون افراطی بودن کنار زدهاند.
فضای داخلی و مشخصات فنی مازراتی بومرنگ
مازراتی پرالتا S به گفتن یک «خودروی اسپرت موتور-وسط و دیفرانسیل عقب» توصیف میبشود. این ماشین به طور دستی با منفعت گیری از آلومینیوم و فیبرکربن ساخته شده است و ساختاری فوقسبک و متمرکز بر کارکرد عالی دارد. در حالی که مشخصات فنی دقیق به طور رسمی اظهار نشده است، رسانههای ایتالیایی اشاره میکنند که این ماشین بر پایه مازراتی MC20 ساخته شده است. ظاهر صفحه نمایش چندرسانهای این ربط را تایید میکند، هرچند که پرالتا S از کابین دونفره سفارشی با ترکیبی از چرم، آلومینیوم و فیبرکربن منفعت میبرد.

پیشرانه این ابرخودرو به گمان زیاد شبیه MC20 باشد. به این علت پرالتا S به موتور ۳ لیتری توئین توربو V6 تجهیزاست، که توان ۶۲۱ اسب بخار و گشتاور ۷۳۰ نیوتن متر را از طریق گیربکس هشتسرعته دوکلاچه خودکار به چرخهای عقب ارسال میکند. این خودروی تک به گمان زیاد بتواند از نظر کارکرد با برخی از بهترین خودروهای اسپرت جاری در بازار رقابت کند.
پرالتا S اولین بار در تاریخ ۲۲ مارس در نمایشگاه خودروی پاستژه مکزیک رونمایی شد. GFG Style در رابطه با قیمت این ماشین اطلاعات دقیقی انتشار نکرده است، اما با دقت به ماهیت بی همتا این ماشین و منفعت گیری از قطعات سفارشی، میتوان گمان زد که هزینه بسیاری روی دست کارلوس پرالتا خواهد گذاشت. به هر حال، هنگامی شما خودرویی به این خاصی را خواست میدهید، قطعا به جستوجو یک مدل مقرونبهصرفه نبودهاید.
دسته بندی مطالب