تکنولوژیهای نوین در رزرو هتل_اسپایدر

نوشته و ویرایش شده توسط تیم اسپایدر
امروزه فناوریهای هوشمند تبدیل به یکی از ارکان مهم زندگی همه مردم جهان شده است. همه ما هر روز با مجموعه گستردهای از اطلاعات متصل به اینترنت در ربط هستیم و تقریباً روال زندگی ما بدون این دو گوناگون خواهد شد. درعینحال فناوریهای هوشمند هر روز در حال افزایش می باشند تا همه زوایای زندگی را در بر بگیرند. یکی از این موارد نیز منفعت گیری از فناوریهای مدرن برای رزرو هتل است. اهمیت آخرین تکنولوژیهای روز در هتلداری به موارد مختلفی همانند خدمات پرداخت خودکار، تنظیمات محیط سفارشی اتاق، اینترنت اشیا و پیوند دادههای بیسیم میبشود. علاوهبرآن برای رزرو هتل میتوان راه حلهای جدیدی را به کاربرد که سهولت و شدت را به ارمغان میآورد. اگر دوست دارید زیاد تر با این حوزه منفعت گیری از دانش آشنا شوید، در ادامه همراه من بمانید.
چت بات در هتلداری
امروزه برای رزرو هتل از راه حلهای مدرن منفعت گیری میبشود. در این بین چتباتها و ابزارهای آنلاین، وسیلهای استاندارد برای حیاتبخشی به استراتژی مدرن مارکتینگ چتباتها می باشند. به گمان زیادً تا بحال با انواع چتبات در تلگرام آشنا شدید و از آنها در فضای فیسبوک یا دیگر شبکههای اجتماعی منفعت گیری کردید. با اهمیت ترین مزیت منفعت گیری از چتبات در هتلداری، توانایی اراعه جواب سریع به مشتریان در همه ساعات شبانهروز است.
به عبارتی دیگر هتلداری با چتباتها این امکان را برای مسافران فراهم میکند تا توانایی متفاوت و جدیدی از حمایترا دریافت کنند؛ به این علت برای امور گوناگون در هتل همانند سلامتی و بهداشت، پاسخگویی به سؤالات مسافران در عرصههای گوناگون همانند رزرو هتل، خطمشی هتل و مواردی دیگر کاربرد دارد.
هوش مصنوعی در هتلداری
این روزها هوش مصنوعی تبدیل به یکی از جنبههای کاربردی و دلنشین تکنولوژیهای مدرن برای پیشبرد کارها شده است. اگرچه در ابتدا زیاد تر به جنبه جذابیت تفریحی هوش مصنوعی دقت میشد؛ اما بهمرور اهمیت این دانش تازه برای پیشبرد امور گوناگون زندگی در نظر گرفته شده است.
میتوان ادعا کرد هوش مصنوعی نمایانگر پیشرفت فناوری و تکنولوژی روز است و در صنایع مختلفی همانند هتلداری کاربرد دارد. میتوان او گفت که هوش مصنوعی در هتلداری پشتیبانی میکند که توانایی روانتری از اراعه خدمات را برای مهمانان فراهم کند و آنها در طول اقامت بتوانند راحتی بیشتری را فهمیدن کنند.
هوش مصنوعی در جمعبندی و تفسیر اطلاعات و دادههای مهمانان کاربرد دارد. علاوهبرآن نقشهبرداری و شناسایی ترجیحات کاربر برای فراه کردن پکیج اقامتی سفارشی ازجمله کاربردهای دیگر این دانش تازه در هتلداری است. یقیناً صاحبان و مدیران هتل میتوانند با پشتیبانی هوش مصنوعی به تکنیکهای مارکتینگ موثر و مؤثرتر دست اشکار کنند. درعینحال توانایی مهمان برای رزرو هتل یا دیگر امور اقامت در هتل شخصیسازی خواهد شد که دلنشین و بینظیر است.
جستجوهای صوتی در هتلداری و رزرو هتل

منفعت گیری از جستجوی صوتی در ابزارهای خانگی نشان داده مکانیزمهای جستجوهای صوتی تغییراتی اساسی داشته و زیاد کاربردی می باشند. اکنون در یک جستجو نهتنها جوابهای دقیقتری اراعه میبشود، بلکه این سیستمها وسیلهای برای تحکیم تکنولوژی در هتلداری می باشند. اکنون مهمانان میتوانند با منفعت گیری از برنامههای اختصاصی فعال شده با صدا، برای رزرو هتل و اقامت در آن عمل کنند. درعینحال امکان تماس با مسئولان هتل وجود دارد. این در حالی است که درگذشته باید از سیستم تلفنی برای برقراری ربط با هتل منفعت گیری میشد یا این که رزرو هتل نیز روندی سختتر داشت. اما امروزه میتوان با پشتیبانی تکنولوژی پیچیده جستجوهای صوت را جانشین راه حلهای سنتی کرد و روال رزرو هتل و تماس یا مسئولان هتل را سریع و راحت نمود.
تلفن همراه و هتلداری
در دنیای مدرن امروزی، تلفن همراه پرکاربردترین تکنولوژی است که تبدیل به یک ابزار پیشپاافتاده و الزامی شده است. اکنون همه ما در هر نقطه از جهان که باشیم، تنها با دردستداشتن یک گوشی تلفن همراه هوشمند میتوانیم امور مختلفی همانند پرداخت قبوض، جابهجایی پول، شارژ انواع اعتبارها، خرید بلیط و… را انجام دهیم. احتمالا خندهدار باشد، اما تماسگرفتن یا چککردن پیامکها تبدیل به یکی از کاربردهای ساده و معمولی تلفن همراه شده و با داشتن گوشی هوشمند میتوان مجموعه گستردهای از کارها را با شدت و راحت زیاد بسیاری پیش برد.
یکی از فعالیتهایی که با پشتیبانی تلفن همراه هوشمند میتوان پیگیری کرد، روال رزرو هتل و انواع اقامتگاه است. برای این کار کافیست که به وبسایت یکی از آژانسهای گردشگری مراجعه کنید و برای خرید بلیط، رزرو هتل و اقامتگاه یا دیگر خدمات سفر عمل نمایید. با منفعت گیری از انواع تکنولوژیها همانند تلفن همراه و اینترنت در هتلداری، زمان انتظار مسافر افت اشکار کرده و راحتی مدیران هتل و مسافران بهتبع آن افزایش مییابد.
اتوماسیون خدمات در هتل
یکی دیگر از تکنولوژیهای نو در هتلداری، اتوماسیون خدمات است. این فناوری به مهمانان اجازه میدهد تا بدون نیاز به کارکنان هتل، نیازهای گوناگون خود را در عرصه اقامت در تامین کنند. ازجمله خدمات اتوماتیک میتوان به کیوسکهای خواست غذا، رزرو آنلاین اتاق در هتل، سوالنامه بازخورد و تنظیم امکانات هتلها اشاره کرد.
حقیقت مجازی و حقیقت افزوده در هتلداری

اکنون این فناوریها بهاندازه قبل خاص و بی همتا نیستند. یقیناً منفعت گیری از حقیقت مجازی و حقیقت افزوده در بازیها و سرگرمیها زیاد رونق یافته و دور از انتظار نیست مشابه نیاز و سلیقه مشتریان، ناظر نفوذ و گسترس آنها در صنعت هتلداری باشیم. حقیقت مجازی میتواند در امور مختلفی همانند رزرو هتل کاربرد داشته باشد، به این شکل که مسافران قبل از رزرو اتاق، با منفعت گیری از این فناوری بتوانند فضای هتل و اتاق را بهصورت مجازی مشاهده کنند و درصورتیکه مطابق سلیقه و میلشان می بود، برای رزرو اتاق عمل نمایند.
دسته بندی مطالب