OpenAI با مالک نیویورکر و وایرد قرارداد محتوایی امضا کرد_اسپایدر

نوشته و ویرایش شده توسط تیم اسپایدر
OpenAI سهشنبه از همکاری با شرکت Condé Nast خبر داد که به جهت آن محصولات این شرکت هوش مصنوعی همانند ChatGPT و SearchGPT میتوانند محتوای رسانههایی نظیر نیویورکر، وایرد، ونیتی فیر، Vogue ،Condé Nast Traveler ،GQ ،Architectural Digest و Bon Appétit را نمایش دهند.
در وبسایت خبری OpenAI درمورد قرارداد با Conde Nast آمده است:
«با معارفه نمونه اولیه SearchGPT، ما درحال آزمایش ویژگیهای جستجوی تازه هستیم که یافتن اطلاعات و منبع های محتوای قابلمطمعن را سریع تر و واقعیتر میکند. ما مدلهای مکالمه خود را با اطلاعات وب ترکیب میکنیم تا جوابهای سریع و بهموقع با منبع های روشن و مرتبط به شما اراعه دهیم.»
شرکت OpenAI اضافه کرد نمونه اولیه SearchGPT پیوندهای مستقیمی به اخبار اراعه میدهد و این شرکت تصمیم دارد «در آینده بهتر از این ویژگیها را مستقیم در ChatGPT ادغام کند.»
قرارداد تازه OpenAI مثالای تازه از همکاری استارتاپهای هوش مصنوعی با شرکتهای رسانهای برای منفعت گیری از محتوای آنها در سرویسهای AI است.

اخیراً استارتاپ هوش مصنوعی Perplexity نیز مدل تقسیم درآمد را برای ناشران اراعه کرد. رسانهها و پلتفرمهای ناشر محتوا ازجمله Fortune ،Time ،Entrepreneur ،The Texas Tribune ،Der Spiegel و WordPress.com اولین افرادی بودند که به «برنامه ناشران» این استارتاپ پیوستند.
شرکت OpenAI و مجله تایم در ژوئن «خرید وفروش محتوای چندساله» را اظهار کردند که به OpenAI اجازه میدهد به مقالات جاری و آرشیو ۱۰۰ ساله تایم دسترسی داشته باشد. مطابق این قرارداد، OpenAI میتوانند محتوای تایم را در چت جیپیتی خود برای جواب به سؤالات کاربران نمایش دهد و از محتوای تایم برای «بهبود محصولاتش» یا به گمان زیادً برای آموزش مدلهای هوش مصنوعی خود منفعت گیری کند.
همکاریهای شبیه شرکت OpenAI با دیگر رسانهها
ماه مه، شرکت OpenAI همکاری شبیهی با شرکت News Corp خبرداد. این شرکت به OpenAI اجازه میدهد به مقالات جاری و آرشیو وال استریت ژورنال، مارکت واچ، بارون، نیویورک پست و دیگر نشریات دسترسی داشته باشد. ردیت نیز قبلاً خبرداد با OpenAI همکاری خواهد کرد و به این شرکت اجازه میدهد مدلهای هوش مصنوعی خود را از طریق محتوای Reddit آموزش دهد.
دیگر نشریات خبری و رسانهها بهشدت تلاش میکنند از کسبوکار خود در برابر هوش مصنوعی محافظت کنند؛ چون محتوایی که این فناوری تشکیل میکند، هر روز رایجتر میبشود.
مرکز گزارشهای تحقیقی (Center for Investigative Reporting)، قدیمیترین اتاق خبر غیرانتفاعی انگلستان، ژوئن از OpenAI و مایکروسافت بهعلت نقض حق کپیرایت شکایت کرد. نشریاتی ازجمله نیویورک تایمز، شیکاگو تریبون و نیویورک دیلی نیوز هم شکایات شبیهی را پیش میبرند.
دسته بندی مطالب