سطح رفاه نیروی کار به دوران پیش از کرونا سقوط کرده است_اسپایدر

نوشته و ویرایش شده توسط تیم اسپایدر
بر پایه گزارش تازه دانشکده بازرگانی جانز هاپکینز کری، سلامت، بهزیستی و رفاه در محل کار در سراسر ایالات متحده در چند زمان تازه بهطور مدام افت یافته است، چون کارفرمایان شرایط حمایتی و انعطافپذیری را که در جواب به همهگیری کووید-۱۹ در نظر گرفته بودند، افت دادهاند.
یک نظرسنجی سالانه از بیشتر از ۱.۵ میلیون نفر در بیشتر از ۲۵۰۰ سازمان در ایالات متحده نشان داد که سطح بهزیستی یا رفاه (Well-being) در محل کار از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳، با اغاز همهگیری در سال ۲۰۲۰ افزایش یافت و از آن زمان به سپس به علت برگشت کارگران به ادارات و ازدستدادن برخی از قابلیتهای شغلی، به پایینترین حد رسیده است. انعطافپذیری در کار که اعتدال بین زندگی شغلی و شخصی را فراهم میکرد، یکی از فاکتورهای کلیدی در دوره کرونا می بود.
این نظرسنجی در گزارشی با گفتن «بهزیستی در محل کار: تشکیل یک محیط کار سالم برای همه» در سازمان جانز هاپکینز انجام شده است.
بر پایه این نظرسنجی، کارمندان زن، آفریقایی-آمریکایی و جوانتر همه انها رفاه کمتری نسبت به همکارانی که مرد، سفیدپوست و مسنتر بودند، کسب کردند. در این گزارش آمده است: یافتههای این نظرسنجی در رابطه با جنسیت و نژاد، شکاف دلواپسکنندهای را مشخص می کند که از «نیاز مستمر سازمانها برای رسیدگی به برابری، شمول و تعلق به همه کارکنان» حمایتمیکند.

قسمتهایی که امروزه پایینترین مقدار رفاه محل کار را ثبت کردهاند
درحالیکه همه صنایع مورد بازدید روال نزولی یکسانی را توانایی کردند، قسمتهای مراقبتهای بهداشتی، خردهفروشی و مهمانپشتیبانی پایینترین سطح را در رفاه محیط کار ثبت کردند.
«میشل بارتون»، استادیار دانشکده بازرگانی جانز هاپکینز کری و یکی از نویسندگان این مطالعه، او گفت:
«همهگیری کووید آگاهی کارفرمایان را درمورد اهمیت رفاه زیاد تر کرد و تعداد بسیاری از سازمانها برای تشکیل جو کاری مثبت تلاش کردند. چالش اکنون، ادغام این روشها در زندگی کاری روزمره است، نه فقطً بهگفتن جواب به بحران.»
این تحقیق که با شراکت Great Place To Work انجام شده، ابعاد کلیدی تحکیم رفاه در شرکتها را اندازهگیری کرده است: «حمایتذهنی و عاطفی»، «حس مقصد داشتن»، «حمایتشخصی»، «سلامت مالی» و «ارتباطات معنادار.»
شرکتهایی که سطح رفاه بالایی دارند، آنچه را که نظرسنجی و تحقیقات دیگر برای سالها نشان داده است، ثابت میکنند. در این گزارش آمده است: «درنظرگرفتن فعالانه بهزیستی کارکنان، علتتجاری خوبی دارد». سلامت روانی و جسمی ضعیف در نیروی کار میتواند سود را از طریق گردش مالی کمتر، افت تعامل، افت خدمات مشتری و افزایش هزینههای مراقبتهای بهداشتی افت دهد.
دسته بندی مطالب