اسپاتیفای سرویس پخش موزیک ویدیو را در برخی کشورها راهاندازی کرد

اسپاتیفای در برخی بازارها، قسمت موزیک ویدیو را در برنامههای موبایل و دسکتاپ خود راهاندازی کرده است. این قسمت کاملاً با کتابخانه موسیقی این برنامه ادغام شده؛ به این علت میتوانید از طریق موبایل یا کامپیوتر، بین آهنگها و موزیک ویدیوها جابهجا شوید.
به گزارش TechCrunch، این ویژگی اکنون فقط در ۱۱ بازار منتخب بهصورت بتا در دسترس است و فعلاً ایالاتمتحده بخشی از این اراعه اولیه نیست. لیست کامل کشورهایی که از امروز میزبان این ویژگی می باشند، شامل برزیل، کلمبیا، آلمان، اندونزی، ایتالیا، کنیا، هلند، لهستان، فیلیپین، سوئد و بریتانیا است. «استن گارمارک»، معاون توانایی مصرفکنندگان اسپاتیفای، دراینباره میگوید:
«برای اراعه بتای قسمت موزیک ویدیوها، ما بازارها را بر پایه معیارهایی ازجمله جامعه آماری و دردسترسبودن محتوای محلی انتخاب کردیم. امیدواریم کاتالوگ موزیک ویدیوها را گسترش دهیم و بتوانیم این قسمت را به مناطق بیشتری اضافه کنیم؛ با ما همراه باشید.»
موزیک ویدیوهای اسپاتیفای علاوه بر دسترسی محدود در کشورهای خاص، به اشتراک پرمیوم نیز نیاز دارند؛ به این علت کاربرانی که حساب کاربری رایگان دارند، به آنها دسترسی نخواهند داشت.

نحوه منفعت گیری از قسمت موزیک ویدیوی اسپاتیفای
هنگامی که درحال گوشدادن به آهنگی هستید که دارای موزیک ویدیو است، میتوانید روی دکمه «Switch to Video» ضربه بزنید تا ویدیوی آن را ببینید. این چنین اگر میخواهید موزیک ویدیو را بهصورت همهصفحه مشاهده کنید، میتوانید گوشی خود را به حالت افقی بچرخانید.
در این قسمت، شرکت اسپاتیفای فقطً یک ویدیو را از یوتوب بارگذاری نمیکند یا با یک شرکت شخص ثالث همکاری ندارد. این شرکت مستقیماً ویدیوها را میزبانی میکند و فعلاً بدون هیچ تبلیغی آنها را در اختیار کاربران قرار میدهد. یقیناً تا این مدت اشکار نیست که آیا اسپاتیفای تصمیم گنجاندن تبلیغات در این قسمت را دارد یا خیر. این امکان وجود دارد که کاربران در آینده زمان همهشدن یک موزیک ویدیو و پخش بعدی، با تبلیغات بنری یا ویدیویی روبه رو شوند.