تکنولوژی

دوکاتی پانیگال V4 تازه معارفه شد؛ دیوانگی به سبک موتورهای ایتالیایی!_اسپایدر


نوشته و ویرایش شده توسط تیم اسپایدر

دوکاتی بار دیگر با معارفه مدلی تازه و دیوانه‌وار، دقت دنیای موتورسیکلت‌ها را جلب کرد. این موتورسیکلت دوکاتی پانیگال V4 نام دارد. افرادی که سواری با این موتور را توانایی کرده‌اند، می‌گویند توانایی راندن پانیگال V4 همانند هدایت هلیکوپتری است که روی زمین حرکت می‌کند! این موتورسیکلت هفتمین نسل از پانیگال V4 به حساب می‌آید که نسبت به نسل قبل، بهبود اشکار کرده است.

بهبودهای زیاد برای افت وزن

دوکاتی پانیگال V4 نخستین موتورسیکلت بعد از دوکاتی ۹۹۹ است که بازوی دوطرفه دارد. منفعت گیری از بازوی یک‌طرفه علتکاهش کارکرد موتورسیکلت‌های اسپرت می‌بشود؛ ا‌زاین‌رو موتورسیکلت‌های گران‌تر کلاس MotoGP بازوهای دوطرفه دارند. این بازو دوطرفه آلومینیومی سفتی جانبی موتور را تا ۳۷ درصد افت می‌دهد. منفعت گیری از تازه ترین لاستیک‌های پیرلی برای پانیگال V4 نیز چسبندگی بیشتری تشکیل می‌کند. نتیجه این ترکیب انعطاف‌پذیری زیاد تر موتورسیکلت در پیچ‌ها است.

ادامه مطلب
تصویر روز ناسا: کهکشان‌ها و دنباله‌دار

دوکاتی برای افزایش قوت میرایی مدل تازه Panigale V4 از واحدهای الکترونیکی Öhlins منفعت گیری کرده است. مجموعه‌ای از شاخک‌های NPX-30 و پشتیبانی‌فنر TTX 36به راکب پشتیبانی می‌کنند محدوده تنظیم بیشتری بین حالت‌های سواری در جاده و پیست در اختیار داشته باشد. پانیگال V4 به‌صورت استاندارد با ضربه‌گیرهای فرمان اراعه می‌بشود.

دوکاتی پانیگال V4

دوکاتی بخشی از افت وزن موتورسیکلت خود را از طریق سیستم ترمز انجام داده است. دیسک‌های ترمز برمبو همراه تازه ترین کالیپرهای چهارسوپاپه هایپور، ماموریت کنترل شدت پانیگال V4 را برعهده دارند. وزن هرکدام از دیسک‌های ترمز نسبت به مدل قبلی، ۶۰ گرم افت یافته است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
گلکسی S25 اولترا به گمان زیادً از نظر باتری تغییری نخواهد کرد_اسپایدر

قوت و قیمت دوکاتی پانیگال V4

آخرین چیزی که دوکاتی پانیگال V4 به آن نیاز داشت، قوت زیاد تر می بود. بااینکه مهندسان دوکاتی زیاد تر روی افت وزن و بهبود شاسی موتورسیکلت تمرکز کردند، پانیگال V4 نسبت به نسل قبلی خود نیرومندتر شده است.

مهندسان دوکاتی موفق شدند قوت خروجی پیشرانه ۱۱۰۳ سی‌سی Desmosedici Stradale V4 تازه را به ۲۱۰.۵ اسب‌بخار افزایش دهند. نسخه‌های اروپایی این موتورسیکلت نیز ۲۱۶ اسب‌بخار قوت تشکیل می‌کنند. پیشرانه دوکاتی اکنون از استاندارد عدم‌آلایندگی یورو ۵ پلاس نیز پیروی می‌کند. وزن کلی موتور نسبت به مدل قبلی نزدیک به ۲ کیلوگرم افت یافته است. وزن کمتر در ترکیب با قوت زیاد تر، علتشده است دوکاتی پانیگال V4 سریع تر از همیشه باشد.

ducati

یقیناً تا این مدت راهی برای افزایش قوت موتور وجود دارد. با تجهیز دوکاتی پانیگال V4 به اگزوزهای مسابقه‌ای Akrapovič می‌توانید قوت این موتور را به ۲۲۸ اسب‌بخار برسانید. این رقم زیاد تر از قدرتی است که سوبارو BRZ‌ تشکیل می‌کند! یقیناً منفعت گیری از اگزوزهای Akrapovič وزن موتور را تا ۶.۵ کیلوگرم افت می‌دهد.

ادامه مطلب
نسل دوم ام جی HS برای نخستین بار به نمایش درآمد_اسپایدر

دوکاتی پانیگال V4 در مسیر آزمایشی دوکاتی، یک ثانیه سریع تر از مدل قبلی ظاهر شد. این چنین به حرف های راکب، سواری آن زیاد راحت‌تر است. اراعه این موتور از سپتامبر در نمایندگی‌های بوگاتی اغاز می‌بشود. دوکاتی پانیگال V4 استاندارد با قیمت ۲۵,۹۹۵ دلار (۱.۵ میلیارد تومان) و پانیگال V4 نسخه S با قیمت ۳۳,۸۹۵ دلار (۱.۹۶ میلیارد تومان) به فروش خواهند رسید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا