شکایت ۳.۷۵ میلیارد دلاری از اپل بهخاطر اجبار کاربران به منفعت گیری از iCloud_اسپایدر

نوشته و ویرایش شده توسط تیم اسپایدر
اپل با شکایت ۳ میلیارد پوندی (نزدیک به ۳.۷۵ میلیارد دلار) یک گروه مصرفکننده روبه رو شده است که ادعا میکند غول سازنده آیفون با «ناچار کردن» مشتریان خود به منفعت گیری از سرویس iCloud قانون رقابت بریتانیا را نقض کرده است.
در بیانیه این سازمان نظارت بر مصرفکنندگان حرف های شده که اپل نسبت به سرویس ذخیرهسازی iCloud خود دید ترجیحی دارد و کاربران را تشویق میکند تا برای ذخیرهکردن عکسها، ویدیوها و دیگر دادههای خود از این سرویس منفعت گیری کنند و در عین حال منفعت گیری از سرویسهای جانشین را دشوار میکند.
شکایت ضد انحصار تازه از اپل
در متن این شکایت آمده است:
«iOS انحصار دارد و کنترل سیستمعاملهای اپل را در اختیار دارد و اپل موظف است تا از این تسلط برای کسب مزیت غیرمنصفانه در بازارهای مرتبط همانند بازار ذخیرهسازی ابری منفعت گیری نکند. اما دقیقاً همین اتفاق افتاده است. ما معتقدیم که مشتریان اپل تقریباً ۳ میلیارد پوند بدهکار می باشند چون غول فناوری سرویس iCloud خود را به مشتریان تحمیل میکند و رقابت با سرویسهای رقیب را از بین میبرد.»

علاوهبراین ادعا شده که انحصار اپل به این شرکت اجازه داده تا از کاربران برای اشتراک iCloud هزینه بیشتر از اندازه دریافت کند. این شکایت برای دریافت خسارت ۴۰ میلیون کاربر اپل در بریتانیا که از اکتبر ۲۰۱۵ ناچار به منفعت گیری از iCloud می باشند، به ثبت رسیده است.
اپل به کاربران اجازه نمیدهد تا دادههای خود را روی سرویسهای ذخیرهسازی شخص ثالث ذخیره کنند و ۵ گیگابایت فضای ذخیرهسازی رایگان iCloud به آنها اراعه میکند و در صورت نیاز، کاربران با پرداخت حداقل هزینه ۰.۹۹ دلار در ایالات متحده میتوانند فضای در دسترس خود را زیاد تر کنند.
اپل در ایالات متحده با چالش قانونی شبیهی روبرو شده، جایی که وزارت دادگستری این شرکت را به انحصار غیرقانونی در بازار ذخیرهسازی ابری متهم کرده است. در ماه اوت، اپل از قاضی فدرال خواسته می بود تا این پرونده را رد کند و آیفون را «یکی از مبتکرانهترین و مصرفکنندهترین مصحولات ساختهشده تاریخ» توصیف کرد.
دسته بندی مطالب