تکنولوژی

متا نمی‌تواند تا ابد از داده‌های کاربران برای تبلیغات منفعت گیری کند_اسپایدر


نوشته و ویرایش شده توسط تیم اسپایدر

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا در حکمی خبرداد باید برای مدتی که متا و دیگر شبکه‌های اجتماعی می‌توانند از داده‌های کاربران در استراتژی‌های تبلیغاتی خود منفعت گیری کنند، محدودیت‌هایی تعریف بشود.

بر پایه گزارش تک‌کرانچ، دیوان دادگستری اتحادیه اروپا (ECJ) جمعه خبرداد شبکه‌های اجتماعی همانند فیسبوک نمی توانند به‌طور نامحدود از اطلاعات افراد برای اراعه تبلیغات موثر منفعت گیری کنند. این چنین تصمیمی می‌تواند روی نحوه کارکرد متا و دیگر شبکه‌های اجتماعی که بر تبلیغات تمرکز دارند، در این منطقه تأثیر بزرگی داشته باشد.

حکم دادگاه به برخی دستورالعمل‌های مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها (GDPR) که اتحادیه اروپا سال ۲۰۱۸ وضع کرد نیز اشاره دارد؛ برای مثال بند ۶۵ از GDPR به «حق فراموشی» و حق تصمیم و حذف داده‌های شخصی اشاره دارد که مراعات‌نکردن آن امکان پذیر به جریمه‌ای به‌ اندازه ۴ درصد گردش مالی سالانه شرکت منجر بشود.

ادامه مطلب
مارک زاکربرگ نمی‌خواهد در پرونده ایمنی آنلاین کودکان مسئول شناخته بشود

سال قبل، متا به‌خاطر واداشتن غیرقانونی کاربران شبکه‌های اجتماعی همانند اینستاگرام و وات‌ساپ به پذیرفتن تبلیغات شخصی‌سازی‌شده، ناچار به پرداخت جریمه ۴۱۴ میلیون دلاری شد.

جواب متا به حکم دیوان دادگستری اتحادیه اروپا

Meta Apps

«مت پولارد»، سخنگوی متا، در جواب به این حکم او گفت چشم به راه تصمیم نهایی دادگاه می باشند:

«چشم به راه رأی دادگاه هستیم و در زمان باقی‌مانده چیزهای بیشتری برای به‌اشتراک‌گذاشتن خواهیم داشت. متا حریم خصوصی را زیاد جدی می‌گیرد و بیشتر از ۵ میلیارد یورو برای اجرای سیاست‌های وابسته در همه محصولات خود اندوخته‌گذاری کرده است. همه کاربران فیسبوک، به تنظیمات و ابزارهای بسیاری دسترسی دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد منفعت گیری از اطلاعات خود را مدیریت کنند.»

چالش تازه متا و شبکه‌های اجتماعی مربوط به شکایت فعال حوزه حریم خصوصی به نام «ماکس شرمس» از غول فناوری است. بعد از این شکایت، دادگاه عالی اتریش از دیوان دادگستری اروپا خواست راهنمایی کرده می بود.

ادامه مطلب
متا برای حل‌وفصل شکایت مربوط به تعلیق حساب ترامپ 25 میلیون دلار پرداخت می‌کند_اسپایدر

شرمس در شکایت خود به پردازش «غیرقانونی» داده‌های شخصی توسط متا اعتراض کرده و او گفت واردکردن داده‌های شخصی در این پلتفرم‌ها به‌ معنی «رضایت» منفعت گیری از آن‌ها برای اراعه تبلیغات شخصی‌سازی‌شده نیست.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا