مدیرعامل آمازون از سیاست برگشت اجباری به دفاتر شرکت دفاع کرد_اسپایدر

نوشته و ویرایش شده توسط تیم اسپایدر
«اندی جاسی»، مدیرعامل آمازون، ادعاها مبنیبر این که اجبار برای برگشت کارکنان به دفاتر شرکت سازوکاری برای تعدیل نیرو بوده است، را رد کرد.
جاسی در جلسهای با پرسنل شرکت که رونوشت آن را رویترز و CNBC مشاهده کردهاند، او گفت این تصمیم به فرهنگ سازمانی آمازون و تحکیم این فرهنگ مربوط میبشود.
سپتامبر، آمازون خبرداد از ۲ ژانویه ۲۰۲۵ اغاز به فراخوان کارمندان به دفتر برای ۵ روز کار در هفته میکند. غول تجارت الکترونیک قبلاً کارمندان را ملزم میکرد ۳ روز در هفته در دفتر کار کنند و مابقی روزها دورکار باشند. برخی بر این باورند فراخوان برگشت به کار حضوری ۵ روز در هفته، «ترفند اخراج» بهمنظور بیرونکردن کارمندانی است که نمی توانند یا نمیخواهند کامل به دفتر بازگردند.

توجیه مدیرعامل آمازون درمورد نوشته فراخوان برگشت کارمندان برای کار حضوری
به نقل از رویترز، جاسی در این جلسه او گفت: «افرادی را دیدهام که نظریهای نقل کردند که این چنین تصمیمی نوعی تعدیل نیرو است یا نظریه فرد دیگر درمورد این که با شهر یا شهرها نوعی خرید وفروش کردهایم. میتوانم به شما بگویم هر ۲ فکر درست نیستند. ما این کار را برای افت هزینهها نکردهایم.»
آمازون از سال ۲۰۲۲ دور جدیدی از تعدیل نیروها را اغاز کرد. تخمین زده میبشود از آن زمان این شرکت نزدیک به ۲۷ هزار کارمند را اخراج کرده است.
مطابق گزارشی از Fortune، گزارشهای تازه حاکی از آن است که تعداد بسیاری از کارمندان آمازون از برگشت به دفتر راضی نیستند و برخی حتی تهدید به استعفا کردهاند. ماه قبل، صدها کارمند در اعتراض به اظهارات «مت گارمن»، رئیس خدمات وب آمازون، نامهای امضا کردند که در آن خطاب به کارمندانی که نمیخواهند ۵ روز در هفته به شرکت همراه شوند، نوشته می بود: «شرکتهای فرد دیگر [برای کارکردن] در اطراف وجود دارد.»
دسته بندی مطالب