نسخه دو دیفرانسیل لاماری ایما اراعه شد، یقیناً فقط برای روسها!_اسپایدر

نوشته و ویرایش شده توسط تیم اسپایدر
فورتینگ T5 Evo یا همان لاماری ایما در ایران، یکی از کراساوورهای پرفروش و محبوب دانگفنگ در بازارهای صادراتی است. این ماشین علاوه بر ایران، در روسیه نیز اراعه شده است و بهنظر میرسد که مشتریان روس نیز به این ماشین روی خوش نشان دادهاند. به همین علت فورتینگ تصمیم گرفته است که نسخه همه چرخ محرک لاماری ایما را به بازار اراعه کند. یقیناً این نسخه بهصورت انحصاری برای بازار روسیه خواهد می بود و در دیگر کشورها ازجمله ایران اراعه نخواهد شد.
بر پایه گزارش رسانههای روسی، اراعه نسخه همه چرخ محرک فورتینگ T5 Evo به بازار روسیه در سال جاری اغاز میبشود. تشکیل این مدل در کارخانه Avtotor در کالینینگراد انجام میبشود. خودروساز روسی هفته قبل از امضای توافق تشکیل مدل همه چرخ محرک لاماری ایما با شریک چینی خود خبر داد. همه مرحله های گسترش مدل تازه توسط دفتر مرکزی فورتینگ هدایت میبشود و روسها تنها مونتاژ این مدل را بر مسئولیت خواهند داشت.
بازدید دقیقتر سیستم AWD در لاماری ایما
مدل تازه فورتینگ T5 Evo از سیستم همه چرخ محرک با کلاچ چندصفحهای منفعت میبرد. این کلاچ از کارکرد اتصال خودکار منفعت گیری میکند. این سیستم در نسخه همه چرخ محرک کراساوور تازه چری، یعنی تیگو ۷ پرومکس نیز بهکار گرفته شده است. طراحی سیستم همه چرخ محرک لاماری ایما را شرکت دولتی دانگفنگ لیوژو موتور بر مسئولیت داشته است.
در قسمت پیشرانه، تغییری برای نسخه همه چرخ محرک فورتینگ T5 Evo درنظر گرفته نشده است. این کراساوور هم چنان به موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ میتسوبیشی با کد 4A95TD تجهیزاست که ۱۹۷ اسببخار قوت و ۲۸۵ نیوتنمتر گشتاور آزاد میکند. گیربکس اتوماتیک هفتسرعته از برند Magna نیز ماموریت انتقال قوت را در کراساوور تازه فورتینگ بر مسئولیت دارد. شتاب صفر تا صد این مدل ۹.۵ ثانیه اظهار شده و حداکثر شدت آن نیز ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت است.

ابعاد نسخه همه چرخ محرک عبارت هستند از: ۴۵۶۵ میلیمتر طول، ۱۸۶۰ میلیمتر عرض، ۱۶۹۰ میلیمتر ارتفاع و فاصله بین دومحور برابر ۲۷۱۵ میلیمتر. جلوپنجرهای بزرگتر از نسخه استاندارد، ورودیهای هوای تازه در سپر جلو و سقف مشکیرنگ به همراه ریلهای سقفی یا روفرک ازجمله مشخصات ظاهری مدل تازه به شمار میآیند. این چنین این مدل برای تطبیق با بازار روسیه، به گرمکن شیشه جلو و گرمکن فرمان تجهیزشده است.
نسخههای جاری لاماری ایما در روسیه با سیستم انتقال قوت دیفرانسیل جلو، بین ۳,۰۸۰,۰۰۰ تا ۳,۸۵۰,۰۰۰ روبل (دو میلیارد الی دو و نیم میلیارد تومان) قیمت دارند. قیمت نسخه همه چرخ محرک در وقتی نزدیک به اراعه نهایی اظهار خواهد شد. بااینحال میتوان تخمین زد که قیمت این مدل نزدیک به چهار میلیون روبل (دو میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان) باشد.
دسته بندی مطالب