چتبات «آمازون Q» در دسترس عموم کاربران سازمانی قرار گرفت + ویدیو_اسپایدر

نوشته و ویرایش شده توسط تیم اسپایدر
چتبات «آمازون Q» در ماه نوامبر رونمایی شد و در آن زمان فقط برای تعداد مقداری از کاربران در دسترس می بود. اکنون عموم کاربران سازمانی میتوانند از این چتبات منفعت گیری کنند. این هوش مصنوعی دارای سه نسخه گسترشدهنده، تجاری و Apps است. با نسخه Apps شما میتوانید اپلیکیشن هوش مصنوعی اختصاصی خود را از طریق پرامپتهای متنی بسازید.
بر پایه اظهار آمازون، چتبات Q میتواند بهگفتن یک دستیار برای کارکنان یک سازمان عمل کند؛ این هوش مصنوعی با منفعت گیری از دادهها و فرایندهای کاری یک شرکت، میتواند به سؤالات کاری کارمندان جواب دهد. آمازون میگوید کاربران این چنین میتوانند سوالهای خود حوالی کدنویسی، منبع های انسانی یا تدارکات را نیز از Q بپرسند.
قابلیتهای چتبات آمازون Q برای کاربران سازمانی
آمازون Q دارای سه نسخه گسترشدهنده (Developer)، تجاری (Business) و اپلیکیشن (Apps) است. اولین نسخه همانطور که از نام آن پیداست، زیاد تر برای گسترشدهندگان کاربرد دارد و آنها با این چتبات میتوانند با پرامپتهای متنی از طریق زبان طبیعی، کد بنویسند. این چنین آمازون میگوید این نسخه دارای قابلیتهای برنامهریزی و استدلال چندمرحلهای است تا خواستهای متعدد را در کنار یکدیگر قرار دهد؛ بهعبارتی میتواند کارهای خستهکننده و تکراری برنامهنویسی همانند آزمایش، عیبیابی و از بین بردن باگ، انجام اسکن امنیتی و بهینهسازی را برعهده بگیرد.

دو نسخه دیگر بر دیگر ماموریت های سازمانی تمرکز دارند و به منبع های، دادهها و سیستمهای سازمانی دسترسی خواهند داشت تا بتوانند بهشکل کاربردی با کارکنان ربط برقرار کند. نسخه تجاری یا بیزینس آمازون Q، اطلاعات را از همه مطالب توزیعشده در یک شرکت جمعآوری و تجزیهوتحلیل میکند و از آن دادهها برای اراعه جواب به کاربران سازمانی منفعت میبرد.

نسخه Apps آمازون Q نیز به کاربران امکان میدهد اپلیکیشنهای اختصاصی هوش مصنوعی را با پرامپتهای متنی بسازند. این اپهای سفارشی روی یک مورد خاص تمرکز میکنند و تنها به مخزن دادهای که کاربر اشاره کرده است، دسترسی خواهد داشت. این نسخه درواقع به هر تیم از یک شرکت این امکان را میدهد که اپهای هوش مصنوعی مخصوصبهخود را داشته باشند.
دسته بندی مطالب