تکنولوژی

پردازنده اینتل ۸۰۸۰ علتشده می بود بازی Space Invaders سریع تر شود_اسپایدر

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط تیم اسپایدر

بازی Space Invaders یکی از خاطره‌انگیزترین بازی‌های ویدیویی است که ۴۷ سال پیش اراعه شد. اما اکنون یک برنامه‌نویس آشکار کرده که گلوگاه پردازنده ۸۰۸۰ اینتل که این بازی روی آن اجرا می‌شد علتشده می بود دشمنان در بازی کلاسیک Space Invaders به‌مرور شدت بیشتری اشکار کنند.

به نقل از Tom’s Hardware، یک کاربر در ایکس به نام Zuhaitz که خود را متخصص زبان‌های برنامه‌نویسی C/C++ معارفه کرده، حرف های افزایش شوق‌انگیز شدت بازی کلاسیک Space Invaders ناشی از برنامه‌نویسی آن نبوده است. بلکه دلیلش این بوده که پردازنده اینتل ۸۰۸۰ که بازی روی آن اجرا می‌شد، هرچه موجودات فضایی توسط بازیکن با شلیک موشک‌های لیزری نابود می‌شدند، کد بازی را سریع تر اجرا می‌کرده است.

بازی کلاسیک Space Invaders روی پردازنده اینتل ۸۰۸۰ اجرا می‌شد

پردازنده اینتل ۸۰۸۰ که در سال ۱۹۷۴ معارفه شد، جانشین پردازنده افسانه‌ای ۸۰۰۸ می بود و با معماری پرقدرت و انعطاف‌پذیرتر به بازار اراعه شد. با داشتن نزدیک به ۵۰۰۰ ترانزیستور، باس ۸/۱۶ بیتی و فرکانس نزدیک به ۲.۰ مگاهرتز، اجرای بازی Space Invaders روی پردازنده ۸۰۸۰ با وضوح ۲۲۴ × ۲۵۶ پیکسل تک‌رنگ به گمان زیادً نزدیک به حداکثر توانمندیهای این پردازنده می بود. همین قضیه علتمی‌شد نابودی دشمنان بر توانایی بازی کاربر تأثیر بگذارد.

Space Invaders

با این که پردازنده توسط یک شتاب‌دهنده ویدیویی اختصاصی Fujitsu MB14241 همراهی می‌شد، افت کارکرد ناشی از گلوگاه پردازنده ادامه‌دار می بود.

همان گونه که Zuhaitz در پست خود اشاره کرده، بازدید کد منبع بازی مشخص می کند که هیچ قطعه کدی برای تنظیم شدت بازی زمان نابودی بیگانگان وجود نداشت. این کاربر می‌گوید: «در ابتدای بازی، تحول موقعیت، بازآفرینی اسپریت‌ها و بازدید برخوردها برای هر یک از ۵۵ بیگانه زیاد پردردسر می بود.»

این باگ فقطً به یکی از ویژگی‌های این بازی تبدیل نشد، بلکه برای بازیکنان نسخه مهم Space Invaders خصوصیتی شوق‌انگیز و دلنشین می بود و به صاحبان دستگاه‌های آرکید پشتیبانی می‌کرد تا بازیکنان را دچار بازی کنند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت

[ad_2]

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا