تکنولوژی

عکس و اطلاعات جدیدی از جت عمودپرواز پیشرفته دارپا انتشار شد + عکس_اسپایدر


نوشته و ویرایش شده توسط تیم اسپایدر

هلیکوپترها با قابلیت نشست و برخاست عمودی دارای مزایایی می باشند، اما همانند جت‌ها شدت‌ بالایی ندارند. دارپا نیز در برنامه SPRINT خود تصمیم دارد این ۲ مزیت را با هم ادغام کند: هواپیمایی عمودپرواز تشکیل کند که بتواند همانند جت سریع پرواز کند. اکنون شرکت هواپیمایی بل (Bell) اطلاعات جدیدی از هواپیمای جدیدش برای این برنامه دارپا را انتشار کرده است.

بر پایه گزارش وب‌سایت بل، هواپیمای X-plane این شرکت که تقریباً همانند هواپیمای بل بوئینگ آسپری است، بعد از برخاستن، محفظه‌های موتور خود را برای پرواز افقی به جلو کج می‌کند و هنگامی موتورهای جت در موقعیت مناسب قرار گرفتند، آنها را قفل می‌کند.

به حرف های بل، هنگامی که این هواپیما کامل بشود، انتظار می‌رود با شدت مافوق صوت (۸۳۳ کیلومتردرساعت) با برد ۳۷۰ کیلومتری تا ارتفاع ۹ هزار ۱۰۰ متری پرواز کند. به‌علاوه، این هواپیما می‌تواند محموله‌هایی تا وزن ۲ هزار ۳۰۰ کیلوگرم را حمل کند؛ در واقع در محفظه‌ آن می‌توان یک ماشین نسبتاً کوچک قرار داد.

ادامه مطلب
بزرگ‌ترین هواپیمای جهان با طول ۱۰۸ متر معارفه شد + ویدیو_اسپایدر

جت عمودپرواز تازه برنامه دارپا

جت عمودپرواز دارپا
آزمایش تونل باد هواپیمای تازه بل

روتورکرافت‌ها همانند هلیکوپترها از مزیت برخاستن و فرود عمودی در مناطق ناهموار برخوردارند اما شدت بسیاری ندارند. از سویی، هواپیماهای جت شدت بسیاری دارند اما فقط در باند فرودگاه‌ها می‌توانند فرود همراه شوند، حتی مدل‌های «نشست عمودی و برخاست مختصر» (STOVL) نیز برای فرود به سطح مناسب و صافی نیاز دارند. زمان‌ها گمان می‌شد این ۲ کلاس هواپیما را نمی‌توان ادغام کرد اما برنامه SPRINT دارپا به این مقصد نزدیک شده است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
 ویرجین گلکتیک از طراحی نسل تازه هواپیمای فضایی خود رونمایی کرد + ویدیو_اسپایدر

سال قبل میلادی سیستم روتور Stop/Fold هواپیمای تازه بل تست شدت بالای مسیر هولومن (HHSTT) را در نیومکزیکو با پیروزی انجام داد. اکنون نیز این سیستم آزمایش تونل باد را در مؤسسه ملی تحقیقات هوانوردی (NIAR) در دانشگاه ایالتی ویچیتا تکمیل کرده است.

پیش‌ازاین ما فقط رندرهایی از X-plane دیده بودیم اما اکنون در مدل آزمایشی بدنه‌ای ساده با بال‌های نازک و یک دم V شکل را به‌صورت واقعی می‌بینیم که در تونل باد قرار گرفته تا کارکرد سیستم عمودپرواز و چرخش روترها در پرواز افقی آزمایش بشود.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا