مرسدس علت طراحی ظاهری خودروهای برقی خود را توضیح داد_اسپایدر

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط تیم اسپایدر
از زمان اراعه EQS در سال ۲۰۲۱، مرسدس بنز با انتقادات شدیدی در عرصه طراحی خودروهای برقی خود روبه رو شده است، چون نسخه تولیدی به اندازه کانسپت ویژن EQS از سال ۲۰۱۹ دلنشین نبوده است.
مدل کوچکتر EQE از همان فلسفه طراحی آیرودینامیک پیروی کرد تا کارایی و برد را به حداکثر رساند. مرسدس با جایگزینی درب عقب کاربردی EQS توسط صندوق عقب سنتی، تغییراتی در EQE تشکیل کرد، اما نمای جانبی منحنی آنها تقریباً یکسان باقی ماند. اکنون به نظر میرسد علت فرد دیگر به غیر از آیرودینامیک علتشده است که اولین مدلهای EQ تا این حد با مدلهای درونسوز شرکت آلمانی متفاوت باشند.

«مارکوس شیفر»، مدیر ارشد فناوری مرسدس، علت این طراحی را گفت: «افرادی که در ابتدا آماده پذیرفتن خودروهای برقی بودند، ظاهر متمایزی نسبت به مدلهای درونسوز میخواستند. اکنون با پذیرفتن عمومی خودروهای برقی، مشتریان دوست ندارند تفاوتی بین خودروهای برقی با مدلهای درونسوز وجود داشته باشد.»
بی ام و از همان ابتدا این رویکرد را در پیش گرفت. شرکت باواریایی فقط تغییرات ظریفی برای اختلاف مدلهای الکتریکی از خودروهای درونسوز خودش تشکیل کرد. اکنون مرسدس با CLA و EQC برقی در این مسیر قدم برمیدارد و آنها را به همتایان درونسوز خود نزدیکتر میکند. به همین ترتیب، C کلاس برقی تازه در سال آینده تفاوت ظاهری چندانی با نسخه بنزینی نخواهد داشت.
خودروهای برقی مرسدس روی پلتفرمهای جداگانه ساخته خواهد شد
درحالیکه مرسدس درحال سازگار کردن طراحی ظاهری مدلهای خودش است، اما تا این مدت هم آنها را روی پلتفرمهای جداگانه میسازد. منفعت گیری از پلتفرم مشترک علتایجاد مشکلاتی در تشکیل میبشود. در نظر دیگر معماری اختصاصی هر پیشرانه آزادی عمل بیشتری به مهندسان برای منفعتبرداری کامل از سختافزار میدهد.
«گوردن واگنر»، مدیر طراحی مرسدس، چندین دفعه تلاش کرده است که علت عدم استقبال مشتریان از خودروهایی با ظاهر تخممرغی همانند EQS را توضیح دهد. به حرف های او، پرچمدار برقی مرسدس با سبک طراحی موثر و پیشگامانه زیاد از زمان خودش جلوتر می بود. این ماشین ۱۰ سال سریعتر از زمان خودش اراعه شد.

واگنر بهتازگی طراحی فضای داخلی تازه محصولات بی ام و و آئودی را مورد انتقاد قرار داده است. او این چنین یکی از دلایل فروش ضعیف EQS را استراتژی بازاریابی آن میداند. به نظر او اگر این ماشین بهگفتن یک CLS آیندهنگرانه، S کلاس کوپه یا چیزی همانند به آن تبلیغ میشد، میتوانست مشتریان بیشتری را جذب کند. درحالیکه EQS بهزودی فیسلیفت میبشود؛ به این علت این ماشین تا چند سال دیگر هم چنان اراعه خواهد شد. برادر کوچکترش EQE قرار است در سال ۲۰۲۶ بازنشسته بشود و شرایط را برای اراعه یک E کلاس برقی در اواخر این دهه مهیا کند.
درنهایت S کلاس و EQS در یک مدل ادغام خواهند شد. S کلاس جاری در سال آینده فیسلیفت میبشود، به این علت نسل بعدی آن به گمان زیادً در سال ۲۰۲۹ یا ۲۰۳۰ با پیشرانه درونسوز و برقی اراعه خواهد شد.
دسته بندی مطالب
[ad_2]



