تکنولوژی

حسادت به پیروزی شیائومی YU7؛ بی وای دی تانگ L با قیمت کمتر اراعه می‌شود_اسپایدر


نوشته و ویرایش شده توسط تیم اسپایدر

به نظر می‌رسد بی‌وای‌دی (BYD) از ورود پرقدرت شیائومی به بازار خودروهای الکتریکی حس خطر می‌کند. این شرکت می‌خواهد مدلی ارزان‌تر از بی وای دی تانگ L به بازار اراعه کند.

شیائومی به‌تازگی شاسی‌بلند YU7 را روانه کرده که موفق به ثبت ۲۴۰ هزار خواست غیرقابل‍استرداد در ۱۸ ساعت شده است. این تقاضای باورنکردنی گواهی بر شناخت قوی برند شیائومی، پایگاه هواداران وفادار به آن و رهبری کاریزماتیک مدیرعامل «لی جون» است. پیروزی YU7 نه‌فقط برای غول‌های صنعت ماشین، همانند تسلا مدل Y، بلکه برای خودروسازان چینی جاافتاده ازجمله بی‌وای‌دی چالشی بزرگ تشکیل می‌کند.

در تضاد کامل با رونمایی موفق از YU7، از شاسی‌بلند پرچم‌دار بی‌وای‌دی Tang L که آوریل اراعه شد، تا حد بسیاری استقبال است. محصول بی‌وای‌دی باوجود مشخصات رقابتی که در برخی عرصه‌ها بهتر است، با استقبال پایینی مردم و رسانه‌ها روبه رو شده است. در ادامه این ۲ مدل را با هم قیاس می‌کنیم.

قیاس بی وای دی تانگ L و شیائومی YU7

قیمت: تانگ L با قیمت پایه ۲۳۹ هزار و ۸۰۰ یوان (۳۳ هزار و ۴۰۰ دلار)، ۱۳ هزار و ۷۰۰ یوان (هزار و ۹۰۰ دلار) از YU7 ارزان‌تر است.

قوت موتور: تانگ L در قیاس با YU7 با قوت ۲۳۵ کیلووات، از موتور پرقدرت ۵۰۰ کیلوواتی برخوردار است.

قابلیت شارژ: تانگ L یک پلتفرم پیشرفته هزار ولتی با ضریب شارژ ۸.4C و شارژ دوگانه دارد که می‌تواند فقط با ۵ دقیقه شارژ ۳۷۰ کیلومتر برد حرکتی اضافه کند. YU7 سیستم ۸۰۰ ولتی با ضریب ۵.2C دارد که با ۱۵ دقیقه شارژ ۴۶۵ کیلومتر برد حرکتی کسب می‌کند.

باتری و برد: تانگ L باتری بزرگ‌تر ۱۰۰.۵ کیلووات‌ساعتی و برد ۶۷۰ کیلومتری دارد. YU7 با باتری کوچک‌تر ۹۶.۳ کیلووات‌ساعتی، به‌علت منفعت‌وری انرژی بهتر ۸۳۵ کیلومتر برد دارد.

بی وای دی تانگ L

سیستم‌های پشتیبانی‌راننده پیشرفته: سیستم Assisted Driving Pro شیائومی که Nvidia Drive AGX Thor حمایتمی‌کند، قوت پردازش خام بالاتر ۷۰۰ تاپس نسبت به DiPilot 300 تانگ L تجهیزبه تراشه Nvidia Drive Orin X با قوت پردازش ۲۵۴ تاپس دارد.

اندازه و چیدمان: تانگ L خودرویی بزرگ‌تر و سنگین‌تر است که در قیاس با پیکربندی پنج‌نفره YU7، هفت صندلی اراعه می‌دهد.

باوجود مزایای آشکار تانگ L در قیمت و چندین مشخصات کلیدی، فروش آن به گمان زیادً زیاد کمتر از YU7 خواهد می بود. این اختلاف در درجه اول به قوت عظیم برند شیائومی و وفاداری عمیق طرفداران آن نسبت داده می‌بشود. شیائومی از قوت برندینگ خود برای دستیابی به اهداف فروش بلندپروازانه در بازار زیاد رقابتی خودروهای برقی منفعت گیری مؤثری می‌کند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا