اجبار به باز کردن قفل گوشی ها سپس از ۶۰ روز_اسپایدر

نوشته و ویرایش شده توسط تیم اسپایدر
رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال قانون جدیدی را نظر کرده است که میتواند بازکردن قفل تلفنهای موبایل را برای کاربران آسانتر کند. در این مقررات از اراعهدهندگان خدمات موبایل خواستهشده تا قفل گوشی مصرفکنندگان را ظرف ۶۰ روز بعد از فعالسازی باز کنند.
تلفنهای موبایل خریداریشده از اپراتورهای طبق معمولً تا وقتی که قرارداد مربوط به آنها به آخر برسد یا پرداخت هزینههای مربوط به گوشی انجام بشود، قفل می باشند. علیرغم پیشرفتهایی که در طول سالها در این عرصه شده است (بازکردن قفل گوشی تا چندی پیش غیرقانونی می بود)، اما تا این مدت برای همه مصرفکنندگان کاملاً اشکار نیست که چه وقتی و چطور میتوانند قفل گوشی خود را باز کنند و از خدمات اپراتور یا سرزمین موردنظر خود منفعت گیری کنند.
قانون تازه FCC برای قفل گوشی ها

بر پایه قانون FCC، مصرفکنندگانی که میخواهند قفل گوشی خود را باز کنند، باید با اراعهدهنده خدمات موبایل خود تماس بگیرند تا فهمید شوند که چه وقتی و چطور میتوانند قفل گوشی خود را باز کنند. این چنین برای انجام این کار، مصرفکنندگان باید حالت خوبی با اراعهدهنده خدمات موبایل خود داشته باشند، به این معنی که گوشی او نباید بدهی داشته باشد و هزینه همه سرویسهای خود را پرداخت کرده باشد.
FCC در بیانیه مطبوعاتی خود میگوید که این قوانین به مصرفکنندگان انعطافپذیری بیشتری اراعه خواهد کرد. «جسیکا روزنورسل»، رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال در این بیانیه میگوید:
«شفافیت و ارامش به رقابت واقعی پشتیبانی میکند. بههمین علت است که ما قوانین شفاف و سراسری را برای قفل تلفنهای موبایل نظر کردهایم. وقتی که گوشی میخرید، باید این آزادی را داشته باشید که در هر زمان سرویس مخابراتی خود را تحول دهید.»
اکنون جزئیات مقداری در رابطه این قانون وجود دارد. FCC در بیانیه خود این چنین اشاره میکند که در تاریخ ۱۸ ژوئیه (۲۸ تیر) جلسهای برگزار خواهد شد که طی آن در رابطه قوانین پیشنهادی رای داده میبشود.
بعد از این جلسه نیز FCC نظرات مربوط به قانون پیشنهادی را بازدید میکند، از جمله این نوشته که آیا آنها باید برای قراردادهای جاری یا آینده اعمال شوند و این که آیا قانون میتوان به سود اراعهدهندگان سرویسهای مخابراتی و فروشندگان موبایل کوچکتر باشد یا خیر.
دسته بندی مطالب