تکنولوژی

مرسدس AMG از این بعد دیگر از موتور چهارسیلندر منفعت گیری نمی‌کند_اسپایدر


نوشته و ویرایش شده توسط تیم اسپایدر

در مدل‌های تازه مرسدس AMG دیگر از موتور چهارسیلندر توربو بنزینی M139 و پیشرانه هیبریدی مبتنی‌بر آن منفعت گیری نخواهد شد. این تصمیم به‌علت عکس العمل منفی مصرف‌کنندگان گرفته شده است. مشتریان AMG از این شرکت توقع دارند سدان‌های لوکس با موتورهای حجیم و قوی تشکیل کند؛ آنها از نصب موتور چهارسیلندر چندان رضایت ندارند.

موتور M139 تابستان ۲۰۱۹ به‌گفتن قدرتمندترین موتور چهارسیلندر جهان معارفه شد. ابتدا، این موتور برای نسخه‌های AMG مدل‌های کامپکت مرسدس‌بنز (هاچ بک A کلاس، سدان و استیشن واگنCLA  و کراس‌اوور GLA) در نظر گرفته شده می بود. سپس به بخشی از پیشرانه‌های هیبریدی مدل‌های بزرگ‌تر زیرشاخه AMG شامل C کلاس، کراس‌اوور GLC، رودستر SL و کوپه GT تبدیل شد.

اغاز سال جاری میلادی، گزارش شد مدل‌های بزرگ مرسدس AMG تجهیزبه موتور M139 با استقبال خوب مشتریان روبه رو نشده‌اند. پیشرانه‌های هیبریدی بر پایه این موتور زیاد پیچیده و سنگین بودند و حداکثر قوت آنها فقط با باتری کامل شارژشده در دسترس می بود.

مرسدس AMG

به حرف های سخنگوی مرسدس‌بنز، مدل‌های تازه AMG به‌جای این موتور چهارسیلندر به پیشرانه بنزینی شش‌سیلندر یا V8 تجهیزخواهند شد.‌

مدل‌های آینده مرسدس AMG

مرسدس AMG به‌زودی حداقل ۲ مدل برقی شامل یک لیفت‌بک و یک کراس‌اوور را روی پلتفرم AMG.EA اراعه خواهد کرد. مدل لیفت‌بک بر پایه کانسپت مرسدس AMG GT XX که این هفته به نمایش درآمد ساخته خواهد شد.

مرسدس بنز تصمیم گرفته درکل A کلاس را کنار بگذارد؛ به این علت به‌خاطر آن نیازی به نگه داری موتور M139 نیست. یقیناً این موتور به‌مرور زمان از خط تشکیل زیرشاخه AMG خارج خواهد شد. این چنین تحویل آن به لوتوس برای خودروی اسپرت امیرا تا مدتی ادامه دارد اما مرسدس بنز تصمیم ندارد M139 را با استانداردهای یورو ۷ سازگار کند؛ به این علت حداکثر ۲ سال و نیم از عمر آن مانده است.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا