تکنولوژی

سقف معافیت و نرخ‌های مالیات حقوق در ۱۴۰۳ اعلام شد

در سال جاری قوانین مالیاتی کشور تغییراتی داشته است و بسیاری از کارمندان و شاغلان می‌خواهند بدانند بر اساس درآمدشان چه می‌زان مالیات باید بپردازند.

بر اساس مقررات جاری، اشخاص حقیقی و حقوقی که درآمدشان از سقف تعیین‌شده توسط سازمان امور مالیاتی بالا‌تر باشد، مشمول مالیات حقوق می‌شوند.

برای سال ۱۴۰۳، سقف معافیت مالیاتی کارمندان و کارگران به می‌زان ۱۴۴ می‌لیون تومان در سال و ۱۲ می‌لیون تومان در ماه تعیین شده است. در نتیجه درآمدی که کمتر از این مبلغ باشد مشمول مالیات نمی‌شود.

نرخ‌های مالیات بر اساس باند‌های درآمدی ماهانه به شرح زیر است

درآمد ماهانه ۱۲ تا ۱۶.۵ می‌لیون تومان با نرخ ۱۰ درصد

درآمد ماهانه ۱۶.۵ تا ۲۷ می‌لیون تومان با نرخ ۱۵ درصد

درآمد ماهانه ۲۷ تا ۴۰ می‌لیون تومان با نرخ ۲۰ درصد

درآمد ماهانه بیش از ۴۰ می‌لیون تومان با نرخ ۳۰ درصد

مالیات
سقف معافیت و نرخ‌های مالیات حقوق در ۱۴۰۳ اعلام شد ۲

علاوه بر موارد مشمول مالیات، برخی حقوق و مزایا نیز از پرداخت مالیات معاف هستند. این معافیت‌ها برای افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی در نظر گرفته شده تا مدیریت امور مالی آسان‌تر شود.

حقوق روز‌های مرخصی منفعت‌گرفته‌نشده، حق سنوات، عیدی و پاداش آخر سال، هزینه‌های سفر و مأموریت، هزینه‌های درمانی که توسط کارفرما پرداخت می‌شود و برخی مزایای غیر‌نقدی از جمله موارد معاف از مالیات حقوق هستند.

همچنین سقف مزایای مشمول بیمه در هر سال هفت برابر حداقل حقوق اعلامی همان سال است و در صورت تجاوز از این حد، افراد از پرداخت بیمه معاف می‌باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا