این ماشین های دلنشین خارجی از سال ۲۰۲۵ تشکیل نمی شوند+ تصاویر_اسپایدر

نوشته و ویرایش شده توسط تیم اسپایدر
کد خبر: ۲۷۲۸۸۴
تاریخ انتشار کردن: پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ – ۰۷:۲۲
به نقل از بهداشت نیوز، در ادامه به فهرستی از خودروهایی که دیگر از سال ۲۰۲۵ تشکیل نخواهند شد میپردازیم.
جگوار F-Type
جگوار F-Type از زمان معارفهاش، به علت طراحی شیک و موتور V8، برای علاقهمندان به ماشین شناخته شده است.
با چرخش جگوار به سمت مدلهای برقی، بازنشستگی F-Type نشاندهنده آخر عصری برای خودروهای اسپرت سنتی این برند است. این رودستر قشنگ به علت ظاهر خشن و کارکرد تهاجمیاش، مورد علاقه دوستداران ماشین می بود.
آلفا رومئو جولیا کوادریفولیو و استلویو کوادریفولیو
توقف تشکیل دوقلوهای پرقدرت کوادریفولیو برای طرفداران خودروهای اسپرت خوشحال کننده نیست. جولیا کوادریفولیو، در کلاس سدانهای اسپرت به علت هندلینگ خوب و موتور V6 با دو توربوشارژر که از فراری قرض گرفته شده می بود، خودرویی برجسته به شمار میرفت.
استلویو کوادریفولیو هم به گفتن یک شاسیبلند که هندلینگ خوبی داشت و موتور ۵۰۵ اسببخاریاش که صدای لذت بخشی را تشکیل میکرد، خودروی محبوبی می بود. این دو مدل با طراحی خاص و دلنشین ایتالیایی، از جمله خودروهایی جذابی خواهند می بود که دیگر از سال ۲۰۲۵ قابل خریداری نیستند.
شورولت کامارو
بعد از یک دوره طویل و پر افتخار، باید با شورولت کامارو خداحافظی کنیم. بعد از نسخهی اختصاصی و نهایی Panther، این ماسلکار نمادین آمریکایی در خط تشکیل آینده شورولت وجود نخواهد داشت.
در حالی که شورولت در رابطه برنامههای آیندهی خود سکوت اختیار کرده، نبوده است کامارو شکافی قابل دقت در تولیدات این شرکت تشکیل خواهد کرد. حذف شدن این خودروی محبوب و ریشهدار در کلاس ماسلکارها، برای طرفدارانش موضوعی غمانگیر خواهد می بود.
نیسان GT-R
نیسان GT-R که به نام مستعار «گودزیلا» شناخته میبشود، بیشتر از یک دهه نماد خودروهای اسپرت نیسان است. با این که این ماشین در سالهای اولیه با شتاب خیرهکننده و هندلینگ خوبش قوت نمایی میکرد، در سالهای تازه رقبای جدیدتر، کارکرد بهتری را اراعه کردهاند. طرفداران گودزیلا اکنون تنها امیدوار به جایگزینی R36 می باشند و دورهی افسانهای GT-R به آخر رسیده است.
تویوتا GR سوپرا ۲.۰
تویوتا تصمیم ندارد به طور کامل مدل سوپرا را حذف کند. در حقیقت تنها مدل تجهیزبه موتور ۲ لیتری در سال ۲۰۲۵ اراعه نخواهد شد. در نتیجه تنها مدل قابل خواست تویوتا سوپرا به پیشرانهی شش سیلندر ۳ لیتری محدود خواهد شد.
حذف مدل تجهیزبه موتور ۲ لیتری، برای طرفدارانی که به خودروهای اسپرت سبکوزن علاقه دارند، قضیهای غمگین کننده خواهد می بود.
شورولت مالیبو
با افزایش دیوانهوار تقاضا برای خودروهای شاسیبلند، شورولت تنها سدان خود را نیز از دور خارج میکند. به استثنای مدل کوروت، در نهایت تنها مدلهای شورولت قابل خواست در بازار، پیکاپها و شاسیبلندها خواهند می بود. این نوشته نشاندهندهی اشتیاق پایین به خودروهای سدان در بازار آمریکا است.
اینفینیتی Q50
سدان Q50 اینفینیتی که به علت طراحی و امکانات لوکس محبوب می بود و با خودروهایی نظیر بیامو و آئودی رقابت میکرد، بعد از سفری ۱۰ ساله بازنشسته میبشود. بازنشسته کردن این سدان نشان از تحول رویه اینفینیتی از سمت تشکیل خودروهای سدان، به سمت خودروهای شاسیبلند است.
ولوو S60
سدان لوکس S60 ولوو نیز در حال بازنشسته شدن است. در حالی که S60 درخشانترین مدل در خط تشکیل ولوو نبوده است، به علت سواری راحت، سبک اسکاندیناویایی و ویژگیهای ایمنی پیشرفته، مدام مورد ستایش قرار گرفته است. با دقت به این که خریداران به سمت شاسیبلندها روی میآورند، سدانهایی همانند S60 از نمایشگاهها محو خواهد شد و خط تشکیل ولوو با تمرکز بر شاسیبلندها و خودروهای الکتریکی، این تحول را منعکس خواهد کرد.
سوبارو لگاسی
سوبارو لگاسی سالیان سال یک محصول ثابت در خط تشکیل این برند بوده؛ اما با افت تقاضا برای سدانها، این ماشین نیز در حال خداحافظی با بازار است. لگاسی به علت قابلیت مطمعن بالا و قابلیت چهارچرخ محرک شناخته میبشود. بازنشسته شدن این چنین خودروهایی نشان خواهند داد که خودروسازان به علت تقاضای ضعیف، حتی سدانهای قدمتدار خود را نیز حذف میکنند.
مازراتی گیبلی
گیبلی، سدان سایز متوسط مازراتی، بعد از یک دوره طویل و تقریباً کمتاثییر، از خط تشکیل کنار گذاشته میبشود. در حالی که گیبلی برای رقابت با سدانهای پریمیوم با کارکرد بالا طراحی شده می بود، همیشه به میراث ایتالیایی پرشور خود پایبند نبوده است. با وجود نسخههای تجهیزبه موتور V8 و نسخههای اختصاصی متعدد، زیاد تر از نظر هندلینگ و کارکرد، در قیاس با رقبایی از بیامو و مرسدسبنز کم میآورد.
کادیلاک XT4
کوچکترین شاسیبلند کادیلاک، XT4، در سال ۲۰۲۵ اراعه نخواهد شد. این شاسیبلند جمعوجور، انتخاب مناسبی در یک کلاس با تنوع بالا می بود؛ اما ظاهر و کارکرد آن به موفقیتش پشتیبانی میکرد.
مدل الکتریکی Optiq جای مدل XT4 را به گفتن کوچکترین شاسیبلند کادیلاک خواهد گرفت. این نوشته نشان از اهمیت دادن کادیلاک به خودروهای برقی دارد.
فورد اِدج
فورد اِدج یکی از شاسیبلندهای سایزمتوسط این برند است که بازنشسته میبشود. اِدج که وقتی انتخابی محبوب برای خانوادهها و رفتوآمدهای روزمره می بود، با ورود رقبای جدیدتر، بخشی از جذابیت خود را از دست داده است. مدل تازه این ماشین تا این مدت در بازار سرزمین چین فروخته میبشود؛ اما دیگر این ماشین در بازار دیگر کشورها وجود نخواهد داشت.
فیسکر اوشن
فیسکر اوشن، شاسیبلند برقی دلنشین از برند فیسکر می بود که دیگر در مدل ۲۰۲۵ تشکیل نخواهد شد. با اظهار ورشکستگی فیسکر، خریداران مدلهای قبل این ماشین شرایط سختی برای یافتن قطعات و حمایتخواهند داشت. شرایط جاری فیسکر یادآور شرایط سخت استارتآپهای نوپا در عرصههای تشکیل خودروهای الکتریکی بوده که توسط خودروسازان بزرگتر با حالت مالی خوب، احاطه شده است.
میتسوبیشی میراژ
میتسوبیشی میراژ که با نسل ششماش در بازار سرزمین ما نیز وجود داشت، برای سال ۲۰۲۵ تشکیل نخواهد شد. ویژگیهای حداقلی و کارکرد ضعیف نسبت به رقیب ها، آن را به پایینترین رتبه در کلاس خود قرار میداد.
مینی کلابمن
مینی در حال بازطراحی خط تشکیل خود بوده و یکی از قربانیان این تحول، مدل کلابمن است. کلابمن با درهای عقب بی همتا و فضای داخلی جادار، در قسمت خودروهای کامپکت نزدیک می بود. با این حال، با تمرکز مینی بر مدلهای برقی تازه، کلابمن دیگر جایگاهی در این خط تشکیل ندارد. اگرچه کلابمن فروش بالایی نداشت، با طراحی متمایزش مورد علاقهی طرفداران برند مینی می بود.
مینی الکتریکی
مینی الکتریکی جاری که با نام مینی کوپر SE نیز شناخته میبشود، در سال ۲۰۲۵ تشکیل نخواهد شد. طرفداران مینی میتوانند چشم به راه یک کوپر همه برقی تازه باشند که اواخر سال آینده اراعه خواهد شد. مینی الکتریکی جاری با وجود ظاهر نمادین، محدودیتهایی در شعاع حرکتی داشت و موفق نشد با انتظارات روزافزون از کارکرد خودروهای برقی برابری کند. نسل بعدی آن طراحی تازه و مشخصات رقابتیتری را برای همراهی با روال روبهرشد خودروهای برقی نوید میدهد.
رم ۱۵۰۰ TRX
تشکیل رم ۱۵۰۰ TRX با توانایی آفرود بالا و موتور V8 سوپرشارژردار نیز امسال متوقف میبشود. این پیکاپ قوی آفرودی با مدل آینده RHO جانشین خواهد شد که موتور V8 نمادین TRX را نخواهد داشت. توقف تشکیل تیآرایکس نشاندهنده تلاش رم برای تشکیل پیکاپهای کم مصرفتر است و یکی از قدرتمندترین پیکاپهای بازار را از صحنه خارج میکند.
نیسان تایتان
نیسان تایتان، پیکاپ فول سایز این شرکت، نتوانسته با رقبایی همچون فورد F-150 و رم ۱۵۰۰ رقابت کند. خداحافظی با تایتان مشخص می کند که نیسان تصمیم گرفته است بهجای تمرکز بر پیکاپهای فول سایز قدیمی، بر مدلهای محبوبتر و الکتریکیسازی تمرکز کند. بدون جانشینی اشکار، اشکار نیست که نیسان در آینده به بازار پیکاپهای فول سایز باز خواهد گشت یا خیر.
آئودی A5 کوپه و کانورتیبل
برای سال ۲۰۲۵، آئودی با حذف مدلهای کوپه و کانورتیبل، خط تشکیل A5 را سادهسازی کرده و تنها نسخه اسپرتبک را نگه داری کرده است. این تحول بخشی از گذار کلی آئودی بهسمت الکتریکیسازی است. مدلهای آئودی با عدد زوج الکتریکی خواهند شد، در حالی که مدلهایی با عدد فرد، هم چنان به قوت بنزینی متکی خواهند می بود.
با ادامهی روال تکامل خودروسازان به سمت الکتریکیسازی و تحول ترجیحات مصرفکننده، توقف تشکیل این مدلها نشاندهندهی تحول چشمانداز دنیای ماشین است؛ چه خودروی عضلانی محبوب باشد یا سدان کاربردی، هر یک از این مدلها جایگاه منحصر به فردی در بازار داشتهاند.
منبع: زومیت
دسته بندی مطالب